דניה סיבוס: בעלי המניות אישרו רכישת אפריקה מגורים

בעלי המניות של חברת הנדל"ן אישרו ברוב של 77% את רכישת החזקות החברה האם אפריקה ישראל בחברה האחות אפריקה מגורים (74.5%) ב-648 מיליון שקל

בעלי המניות של חברת הנדל"ן דניה סיבוס אישרו ברוב של 77% את רכישת החזקות החברה האם אפריקה ישראל בחברה האחות אפריקה מגורים (74.5%). היקף העסקה הוא 648 מיליון שקל, והיא משקפת לאפריקה מגורים שווי של 870 מיליון שקל. דניה סיבוס היא זרוע הבנייה והתשתיות של אפריקה ישראל, ואפריקה מגורים עוסקת בייזום נדל"ן ופרויקטים למגורים.

עבור אפריקה ישראל השלמת העסקה מגדילה את קופת המזומנים, והיא תסייע לה לבצע פירעון מוקדם מהצפוי של האג"ח הקצרה, בהיקף של כמיליארד שקל. "האישור מהווה הבעת אמון בתכלית העסקית והכלכלית של העסקה, כמו גם במיצוי יתרונותיה של הסינרגיה הקיימת בין החברות", אמר איזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל. הוא הוסיף, כי השלמת העסקה מהווה ציון דרך חשוב בקיום הבטחת הקבוצה לפרוע את חוב האג"ח הקצר.

מנכ"ל דניה סיבוס, רונן גינזבורג, אמר כי "יש כאן הזדמנות גדולה מעבר להרחבת היקפי פעילות והגדלה של מצבת נכסים". לדבריו, לחברה יש מקורות עצמיים למימון רוב העסקה, והיא לא צופה קושי בגיוס יתרת המימון הנדרש.