המהפכה בדרך? בעוד שבוע - שני מפעילי סלולר חדשים

המפעילים, שזהותם עדיין אינה ידועה, צפויים להביא להוזלה משמעותית במחירים בשוק הסלולר

מהפך בשוק הסלולר: שר התקשורת משה כחלון חשף היום בכנס איגוד דוברי הרשויות המקומיות בישראל, כי שתיים מתוך 7 החברות שקיבלו רישיון להפעלת שירותי סלולר וירטואליים, יחלו להציע את שירותיהן לציבור כבר בשבוע הבא.

7 המפעילים הווירטוראליים נמצאים בשבועות האחרונים במשא ומתן אינטנסיבי מול המפעילים הקיימים: סלקום, אורנג' ופלאפון, במטרה לרכוש מהם דקות שיחה. עוד לא ידוע מיהם שני המפעילים ש"ניצחו במרוץ" והצליחו לרכוש דקות שיחה, אולם ברור כי הדבר נותן להם יתרון משמעותי בתחרות על כיסם של הצרכנים. בין החברות הבולטות שקיבלו רישיון מפעיל וירטואלי ניתן למצוא גם את רמי לוי, רשת המשביר לצרכן ואיתורן.

הקידומת הנוספת מצטרפת לרשימת קידומות הסלולר שהיו קיימות עד היום בישראל: החל מחודש ינואר יחלו לפעול בישראל מפעילי סלולר וירטואליים חדשים שישתמשו בקידומת 055. מנכ"ל משרד התקשורת עו"ד עדן בר טל ערך בתחילת החודש את הגרלת קידומות הסלולר שיינתנו למפעילים החדשים שנכנסים לשוק הסלולר, אותה העברנו בשידור חי בערוץ החדשות של חדשות 2 באינטרנט.

בחודש שעבר קיבלו הזכייניות את הקידומת האחידה 055. בהגרלה הוקצו לשש זכייניות שתי הספרות העוקבות, שיבדילו אותן זו מזו. לאחר ההכרזה, הסביר בר טל כי משרד התקשורת יניח למפעילים להתקשר באופן עצמאי עם חברות הסלולר הקיימות על מנת להשתמש בתשתיותיהן, אולם במקרה שהדבר לא יצלח - אנשיו יתערבו כדי לקדם את התהליך.

"החלטנו על תנאי מוקדם להתערבות שר התקשורת בנושא תנאי ההתקשרות בין המפעיל החדש לבעלי התשתיות הקיימות", הסביר מנכ"ל המשרד. "מרגע שנקבל הודעה ממפעיל חדש על כישלון משא ומתן של חצי שנה מסיבות שאינן הגיוניות, שר התקשורת יתערב ויקבע את הכללים להתקשרות".

אחד המפעילים החדשים שנכנסים לשוק הסלולר הוא איש העסקים ובעל רשת המזון רמי לוי, שנכח גם הוא בהגרלה. "אני מפרגן לשר על האומץ שהוא אזר כדי להוביל את המהלך ואני מקווה שבסופו של דבר המהלך יצא לפועל והציבור יוכל ליהנות ממנו", אמר לוי.