מחיר המים בשמים: ראשי ערים הקימו מאהל מחאה בי-ם

ראשי הרשויות הקימו אוהל מחאה מול משרדו של ראש הממשלה ואף הביאו גמל כסמל לייבוש ■ ישי: לתת לשלטון המקומי את הכלים לתת לתושבים את השירותים ולא לקצץ לו מיליארדים

מה עשה גמל מול משרד ראש הממשלה? ראשי הרשויות המשיכו היום (א') את מחאתם כנגד העלאת מחירי המים והקימו אוהל מחאה מול משרדו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. שיא ההפגנה נרשם כאשר הגיעו גמלים כסמל לייבוש. בין ראשי הערים שנרתמו למאבק, ראש עיריית רמת גן, צבי בר, ראש עיריית בת ים, שלומי לחיאני, ועשרות ראשי ערים נוספים.

במהלך ישיבת הממשלה הגיעו שר הפנים, אלי ישי, שר הביטחון, אהוד ברק, וסגן שר האוצר, יצחק כהן, על מנת לחזק את ראשי הערים במאבקם. "אני מתכוון להעלות את בעיית השלטון המקומי בפני ראש הממשלה", אמר ישי. "לצערי, הממשלה החלישה את השלטון המקומי ואני יודע כי ראשי הערים היום שנבחרו בבחירה ישירה מנהלים את הרשות באופן תקין למופת. יש לתת לשלטן המקומי את הכלים לתת לתושבים את השירותים ולא לקצץ לו מיליארדים".

כזכור, מחירי המים גדולי פי 3 מ-2007 וצפויים לעלות פעם נוספת בחודש הבא. בשבוע שעבר הפגינו ראשי הערים מול משרדי רשות המים כנגד עליית המחירים.

"האסונות הבאים של רעידת אדמה וקריסת מערכות החינוך והרווחה לפנינו", אמר שלמה בוחבוט, יו"ר מרכז השלטון המקומי. "למה הממשלה מחכה? אסור לנו לחכות שיפגעו אזרחים, עלינו להציל את הבית ולמנוע את האסון הבא כבר היום".