ה-NBA מינתה נציג מטעמה למצוא רוכש להורנטס

ניו אורלינס עברה באופן רשמי לידי הליגה; ה-NBA הודיעה שלא תתערב בניהול השוטף של הקבוצה, אבל מינתה נציג שייחפש קונה לפרנצ'ייז, שחובותיו עומדים על 83 מיליון דולר

הנהלת ה-NBA אישרה באופן רשמי את העברתה של קבוצת ניו אורלינס הורנטס מידיו של איש העסקים ג'ורג' שין לידיה. בכך הפכה ההורנטס לקבוצה הראשונה בהיסטוריה של ה-NBA שנמצאת בבעלות של הליגה.

כזכור, שין שמחזיק בקבוצה מאז נוסדה ב-1988 בשארלוט, הגיע לפני כחצי שנה להסכם למכירת 65% מההורנטס לידי גארי צ'ואסט. אלא שלאור המצב הכלכלי החליט צ'ואסט לסגת מהעסקה.

ב-NBA חששו ששין יחדל להפעיל אתה קבוצה והעדיפו לקחת אותה לידיהם. הליגה מינתה את נציג מטעמה, ג'ק ספרלינג - תושב ניו אורלינס שניהל בעבר את מכירת קבוצת ה-NHL אנהיים דאקס ומי שמשמש כסגן יו"ר בקבוצת ה-NHL מינסוטה וויילד - כדי למצוא רוכש לקבוצה. ספרלינג הונחה לתת עדיפות עליונה לרוכש שישאיר את הקבוצה בניו אורלינס, מה שימנע את העברתה לעיר אחרת בפעם השנייה תוך פחות מעשור.

עם זאת, ה-NBA הודיעה כי לא תתערב בשום אופן בתפעול השוטף של הקבוצה, שיישאר תחת אחריות של נשיא ההורנטס יו וובר.

למרות שההורנטס הצליחו להפוך לקבוצה רווחית וסיימו את עונת 2008/09 בפלוס של 5.9 מיליון דולר, הרי שנכון לשנה שעברה היקף החובות שצבר הפרנצ'ייז בתקופת שין מסתכמים ב-83 מיליון דולר.