הצלחה בגיוס ראשון לפי חודק: ביקושי יתר לאג"ח של דש איפקס

דש איפקס השלימה גיוס האג"ח בהיקף של 300 מיליון שקל בהצלחה לאחר שבשלב הציבורי בו גייסה 50 מ' ש' נרשמו ביקושים ביותר מ-120 מ' ש' ■ הריבית במכרז ירדה ל-3.95%

בית ההשקעות דש איפקס שבשליטתו אלי ברקת השלים הערב (ג') גיוס אג"ח בהיקף של 300 מיליון שקל בהצלחה. השלב הציבורי התקיים היום ובו זכה בית ההשקעות לביקושי יתר של מעל ל-120 מיליון שקל בעודו רוצה לגייס כ-50 מיליון שקל.

בשבוע שעבר התקיים שלב המכרז המוסדי ובו גייסה החברה 250 מיליון שקל לאחר שזכתה לביקושי יתר הגדולים פי 2.8 ממה שרצתה לגייס והם הסתכמו ב-700 מיליון שקל.

נציין כי הריבית אשר בשלב המוסדי עמדה על 4%, ירדה לאור הביקושים הערים לרמה של 3.95% בשלב הציבורי. כאשר סך ההקצאה בהנפקה עמד על כ-40%.

הדירוג לו זכתה החברה ממידרוג עומד על A1, והוא הגבוה ביותר מבין בתי ההשקעות בישראל.

נציין כי מדובר בהנפקה הראשונה בשוק ההון הישראלי העומדת בכל הכללים הנוקשים שהכתיבה ועדת חודק. כך שהצלחת הגיוס מעידה על התיאבון הרב הקיים בשוק הישראלי לאגרות חוב, וכמובן מצביע על אמון המשקיעים בחברה.

גלעד שמעוני, מנכ"ל דש איפקס חיתום, אשר הוביל את הגיוס אמר עם השלמת ההנפקה: "הצלחנו להוכיח כי חברה אשר מצליחה לעמוד בכל תנאי הסף הנדרשים כתוצאה מהחלטות ועדת חודק - זוכה לאמון המוסדיים, אבל יותר מפתיע הוא הציבור שנותן אמון בחברה העומדת בהמלצות ועדת חודק.

חתמים נוספים שלקחו חלק בהנפקה היו לאומי פרטנרס, פועלים IBI, אקסלנס, מיטב וברק קפיטל.

נציין כי בתחילת השבוע פורסם ב"גלובס" כי דש איפקס מצוי במו"מ עם איל בקשי, המחזיק במחצית המניות של חברת תעודות הסל אינדקס. בקשי נפגש בסוף השבוע שעבר עם אלי ברקת, בעל השליטה בדש איפקס, כדי לקדם את העסקה ולנסות לגשר על פערי המחיר המהותיים בין הצדדים. על פי הערכות, בקשי מוכן למכור לדש איפקס את חלקו לפי שווי חברה של 100 מיליון שקל, בעוד שדש איפקס, מוכנה לקנות מבקשי לפי השווי לנכסים שנקבע בעסקת תכלית, כלומר שווי חברה של כ-80-85 מיליון שקל לאינדקס. מקורב למו"מ אמר: "דש תרכוש את חלקו של בקשי במחיר סביר או תמכור לו במחיר מופרז". את המו"מ עם בקשי מנהל המנכ"ל המשותף בדש איפקס, עידו נויברגר. דש אינו הגוף היחיד מולו מתנהל בקשי בכוונה למכירת חלקו בחברת תעודות הסל ולגלובס נודע כי הוא מקיים מגעים גם עם בית ההשקעות מיטב ואף ניסה לעניין את אקסלנס.