ליצמן השתכנע: בי"ח ביקור חולים עשוי להיסגר

על אף זיקתו של ביה"ח לקהילה החרדית, השתכנע שר הבריאות כי יש להפסיק הזרמת הכספים למוסד - ולהעביר חלק מיחידותיו לבתי החולים האחרים בבירה

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, השתכנע כי המדינה לא תוכל להזרים כספים נוספים לביה"ח ביקור חולים וכי יש להעביר חלק מיחידותיו לניהול שערי צדק והדסה עין כרם - כך נודע ל"גלובס".

מבחינה פוליטית, ההחלטה של ליצמן אינה קלה. ביקור חולים ממוקם בלב הקהילה החרדית בירושלים, ובתקופה האחרונה הוא היה נתון ללחץ של אישים ורבנים מהארץ ומהעולם. עם זאת, גורמים בקהילה החרדית מספרים כי הציבור החרדי מבין שביה"ח נוהל ברשלנות. ליצמן הבין עוד כי לא ניתן להחיות בכוח בי"ח עם תפוסה של 40%, בזמן שבתי"ח אחרים בעיר מגיעים לעתים לתפוסה של 150%. "כשליצמן היה יו"ר ועדת הכספים, הוא העביר עשרות מיליונים למקום הזה, וכלום לא עזר". הוועד המנהל של ביה"ח הודיע אתמול על התפטרותו.

המגעים המתקדמים ביותר להעברת חלק מרישיון ההפעלה של ביקור חולים מתקיימים עם שערי צדק, בניהולו של פרופ' יהונתן הלוי. שם מעוניינים במחלקת היולדות של ביקור חולים הרווחית, וככל הנראה גם במיון ילדים ובמחלקת הקרדיולוגיה. "הם רוצים רק את הדובדבן", מסביר מקור המקורב למו"מ, ומציין כי במשרד הבריאות ידרשו כי לצד מחלקות רווחיות ייקלטו גם מחלקות רווחיות פחות. מהדסה נמסר היום כי קיבלו פנייה ממשרדי הבריאות והאוצר, והם שוקלים אותה.

במשרד הבריאות ציינו כי הם עושים מאמצים כנים להציל את ביה"ח במתכונתו, וכי גם ועדת הכספים של הכנסת צפויה לשוב לדון בסוגיה בשבוע הבא.