אנטי-אינפלציה: סין מעלה הריבית פעם שנייה תוך חודשיים

על רקע זינוק שיא של 28 חודשים במדד המחירים לצרכן בסין ותחזיות אינפלציה גבוהות - הודיע היום הבנק המרכזי במדינה כי הריבית תועלה ב-0.25% ■ ההחלטה תיכנס לתוקף מחר

הבנק המרכזי של סין הכין הפתעת סוף שנה מעניינת למשקיעים בדמות העלאת ריבית: נתוני המאקרו של חודש נובמבר שפורסמו בשבועות האחרונים לא השאירו את מקבלי ההחלטות ומנווטי המדיניות הכלכלית אדישים והיום התקבלה הודעה בדבר העלאת הריבית הבסיסית להלוואות ב-0.25% ל-5.81% ריבית שנתית בסה"כ - כך על פי האתר של הבנק המרכזי במדינה. הריבית על פיקדונות תעלה ל-2.75% לאור ההחלטה.

אנליסטים העריכו לאחר פירסום נתוני המאקרו כי התערבות מוניטרית נדרשת, אך היו חלוקים בדעתם באשר לאפשרות שהתערבות כזו תתרחש עוד בטרם סוף שנת 2010.

כזכור, מדד המחירים של חודש נובמבר בסין רשם את הזינוק החד ביותר זה 28 חודשים כשהוא משקף עלייה חדה בשכר הממוצע, עלייה במחירי המזון, התייקרות בסחורות השונות ובראשן במחירי הדלקים, ועוד.

בנוסף, תחזיות רשמיות בסין מדברות על רמת אינפלציה גבוהה לכל אורך המחצית הראשונה של שנת 2011.

אנליסטים בבנקים הגדולים בסין העריכו הבוקר (ש') כי מדובר בהצהרת כוונות מצד הבנק המרכזי המבקשת לאותת למשקיעים בפנים ובחוץ על נכונותו של הבנק המרכזי לאמץ מדיניות מוניטרית הדוקה יותר בסין - זאת במטרה להילחם בקושי הקיים לשכבות באוכלוסייה למצוא לעצמם קורת גג, לרכוש דירה ולהרשות לעצמם מזון במחירים הגבוהים הקיימים.