התשובה למחירי הדלק? 10 חשמליות חדשות יושקו ב-2011

בעוד בטר פלייס נערכת להשקה בישראל, בארצות הברית חלק מהמכוניות החשמליות נמצאות כבר בחדרי התצוגה ואחרות עומדות להגיע לשם

מחירי הדלק רשמו עלייה חדה בשנה האחרונה ועומדים לזנק גם בתחילת 2011. כפי שזה נראה, עם תחילת השנה האזרחית החדשה יגיע מחירו של ליטר בנזין מסוג 95 אוקטן לשיא חדש, ויעמוד על 7.10 שקלים בשירות עצמי עקב עליית מחירי הנפט בימים האחרונים ועליית הבלו על הדלק בשיעור של 20 אגורות לליטר.

בעתיד הלא כל כך רחוק, כך נראה, תהיה לנהגים המרוששים אלטרנטיבה. עדיין לא ברור אם היא תספק חסכון משמעותי במחיר, אבל מה שהופך ליותר ויותר ברור - היא תהיה קיימת.

בעוד חברת בטר פלייס של שי אגסי והחברה לישראל נערכת להשקה בישראל של המכונית החשמלית מתוצרת רנו, שצפויה לצאת לשוק (בתחילה לציי רכב ואחר כך גם לצרכנים פרטיים) במהלך החצי השני של 2011, גם בארצות הברית מגיעות לחדרי התצוגה, וגם לכבישים. חלק מהמכוניות החשמליות נמצאות כבר בחדרי התצוגה ואחרות עומדות להגיע לשם.

1. ה-Leaf של ניסאן כבר הגיע לחדרי התצוגה של סוכניות הרכב בארה"ב, בינתיים בהפצה מוגבלת, שצפויה להתרחב להפצה כלל ארצית במהלך 2011. ניסאן השקיעה במפעלי סוללות ומתכננת מכירה של כחצי מיליון מכוניות חשמליות בשנה. מחיר התחלתי בארה"ב כ-32.8 אלף דולר.

2. שברולט וולט. החשמלית של ג'נרל מוטורס, המצויידת גם במנוע בנזין בכדי למנוע מקרים של התרוקנות הסוללה והשבתה זמנית של הרכב, הגיעה כבר לשלב של ייצור המוני, בדומה לליף. מחירה בארה"ב עומד על כ-41 אלף דולר.

3. פורד פוקוס אלקטריק. הגרסה החשמלית למכונית המשפחתית הקומפקטית של פורד צפויה להגיע לאולמות התצוגה לקראת סוף 2011. טווח הנסיעה שלה יעמוד כנראה על כ-160 ק"מ, בדומה לפלואנס של רנו ולליף של ניסאן.

4. פורד טרנזיט קונקט. לרכב המסחרי של פורד, שיחידות ראשונות שלו כבר נשלחו ללקוחות, טווח של כ-130 ק"מ.

5. מיצובישי I-MiEV. החשמלית הקטנטנה והותיקה של מיצובישי תקבל לקראת סוף השנה גרסה מעודכנת ומוארכת המיועדת לצעירי אמריקה. מחירה צפוי לעמוד על כ-30 אלף דולר לפני הטבות מס כך שהיא תהיה ככל הנראה הזולה בקבוצה.

6. הונדה Fit. לא צפויה להגיע לאולמות התצוגה לפני 2012. גם היא צפויה לאפשר לנהג טווח נסיעה של כ-160 ק"מ בין טעינה לטעינה אולם היא תאפשר גם 3 אופציות נהיגה, לשיפור ההאצה או הגדלת הטווח למשל.

7. Tesla Roadster. מכונית הספורט החשמלית של היצרנית מקליפורניה מיועדת לשני אנשים ומכירה מעל 100 אלף דולר כך שהיא לא מעניינת את הצרכן הממוצע, אבל היה לה חלק חשוב בהוכחת היתכנות הטכנולוגיה.

8. Fisker Karma. גם לפיסקר יש מנוע חשמלי למניעת השבתה זמנית של הרכב, וגם היא מיועדת ללקוחות עשירים בלבד.

9. City. החברה הנורווגית Think מתכננת להשיק את הסיטי בארה"ב ב-2011, לאחר שהושקעה השנה בנורווגיה, הולנד ואוסטריה.

10. GEM. כלי הרכב החשמליים של ג'ם מיועדים בעיקר לנסיעות קצרות בתוך העיר, ויש להם מהירות נסיעה מוגבלת מאוד. גם המחיר ההתחלתי נמוך ועומד על כ-7,500 דולר בלבד.