אושר תקציב של 15.2 מ' ש' להשבת נכסי נספי השואה

וועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה את תקציב החברה לאיתור והשבת נכסי נספי השואה ■ מנכ"ל החברה: "עד כה אותרו נכסים של נספים בשווי כולל של כמיליארד שקל"

וועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת תיקנה ואישרה היום (א') את תקציב שהוצע ע"י מנכ"ל החברה לאיתור והשבת נכסים של נספי השואה. תקציב החברה אמור לעמוד על סך 15.2 מיליון שקל.

הוועדה אומנם אישרה את התקציב, אך הקטינה את התקציב בסעיפי השכר, ייעוץ משפטי, שכר חברי הדירקטריון ובתקציב של הבלתי צפוי מראש, בסך של כמיליון שקל.

החברה לאיתור ולהשבת נכסים של נספי השואה הוקמה ופועלת מתוקף חוק נכסים של נספי השואה משנת 2006. החוק נחקק בהמשך לפעילותה של ועדת החקירה הפרלמנטארית שהוקמה בכנסת לאיתור ולהשבת נכספי כספי השואה. על פי החוק התקציב יעמוד על 2% מסך נכסי החברה.

במהלך שנות הפעילות של החברה, הועברו לידיה נכסים בשווי כולל של כמיליארד שקל. מתוך סכום זה הושבו לירושלים רק כ-40 מיליון שקל המהווים כ-4% לכ-2,200 יורשים. החברה הקצתה בשנים האחרונות כ-327 מיליון שקל כסיוע לניצולי השואה בכרטיסי מזון ותרופות.

מנכ"ל החברה, ירון יעקבס, הציג את התקציב כפי שאושר בדירקטריון וביקש להעלות אותו ל-21.3 מיליון שקל. המנכ"ל ציין כי עד כה אותרו נכסים של נספים בשווי כולל של כמיליארד שקל, עוד אמר כי החברה מתכוונת להעסיק 6 חוקרים נוספים שיאתרו נכסים נוספים ברחבי אירופה.