ר"ג ממשיכה לטפס לגובה: שלושה מגדלים אושרו להפקדה

שני מגדלים יתנשאו לעד 25 קומות ובנוסף אושרה להפקדה הגבהת מגדל בית הקריסטל של חברת הביטוח הראל לגובה 26 קומות

רמת גן ממשיכה לטפס לגובה: תוכניות לשני מגדלים חדשים בגובה של עד 25 קומות בר"ג והגבהת מגדל בית הקריסטל של חברת הביטוח הראל לגובה של 26 קומות אושרו היום להפקדה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז תל אביב, בראשות גילה אורון.

‏התוכנית הראשונה שאושרה להפקדה היא תוכנית ביוזמת חברת בהרי-פלוטקין רמת גן בע"מ המתייחסת להקמת שני מגדלי מגורים בשטח של 2.3 דונם בין הרחובות מבוא נס ורש"י בעיר. המגדל הראשון מתוכנן לגובה של 25 קומות והמגדל השני מתוכנן לגובה של שמונה קומות עם חזית מסחרית לכיוון רחוב רש"י. התוכנית היא בתכנונו של אדריכלים גידי בר אוריין ואדריכל דניאל מאסטר.

מתחם זה הוא חלק ממתחם כולל גדול יותר, בתוכנית אחרת, ביוזמת הוועדה המקומית ולתכנון ולבנייה רמת גן, שגם היא אושרה היום להפקדה. התוכנית הכוללת מתייחסת ל-10 תת-מתחמים למגורים על פני 32 דונם בין הרחובות הפודים, רש"י, ז'בוטינסקי וסוקולוב. מימוש זכויות הבנייה במתחם הכולל יתאפשר באמצעות עיבוי או הריסה ובנייה חדשה בנפח בנייה של שבע קומות,‏

בתוספת קומת גג, מעל קומת קרקע. זכויות הבנייה יהיו לפי תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה (תמ"א 38) והתוכנית העירונית של רמת גן שמאפשרת קומה נוספת מעבר לקומה המתאפשרת מכוח תמ"א 38.

בנוסף, כאמור, אושרה הגבהת מגדל המשרדים שבבעלות חברת הראל ביטוח, בית הקריסטל, שברחוב החילזון במתחם בורסת היהלומים, מ-10 קומות ל-26 קומות.

תוספת קומות זו אושרה ללא תוספת חנייה אך התוכנית קובעת ש-50% מסך כל מקומות החנייה שקיימים בבניין ינוהלו כחניון ציבורי. התוכנית היא בתכנונו של אדריכל בן פלג ממשרד ב. פלג אדריכלים ומתכנני ערים.