נמשך הכאוס בהפועל ת"א: רפי עגיב דורש 16.7% מהמועדון

פתח בהליכים משפטיים נגד הבעלים הנוכחיים אלי טביב ומוני הראל ונגד "קבוצת סמי סגול" ■ טוען כי מכירה אפשרית של הקבוצה אינה רלוונטית כל עוד לא מוסדר עניינו

לסאגת הבעלות בהפועל ת"א, והמחלוקות בין אלי טביב למוני הראל, נכנס גורם חדש-ישן שטוען דרך בית המשפט לחלקו בבעלות על המועדון: רפי עגיב. עגיב היה חלק מהקבוצה שרכשה את הפועל ת"א ב-1997 מידי ההסתדרות. בהמשך נתגלו חילוקי דעות בין עגיב לשותפיו דאז - סמי סגול, מוטי אורנשטיין ומשה תאומים - ועגיב הוצא, לטענתו, "ממעגל מקבלי ההחלטות במועדון".

יחד עם זאת, ולמרות שלא היה שותף לעסקת העברת המועדון לידיו של מוני הראל ערב עונת 2008/09, נקבע בהסכם בין מי שמכונה במסמכים המשפטיים "קבוצת סגול" לבין מוני הראל, כי תנאי לקיומו של ההסכם הוא "להעניק לעגיב ייעוץ וניהול בע"מ זכות לקבל מניות בחברה שתקלוט את הנכסים מהקונה, וזאת בהתאם לשיעור האחזקות של עגיב ייעוץ וניהול בע"מ בהפועל".

על בסיס סעיף זה, פנה בחודש יולי האחרון עגיב, באמצעות עו"ד ברוך כצמן ממשרד הרצוג פוקס נאמן, לחברי קבוצת סגול והן למוני הראל ואלי טביב בשורת דרישות, שהעיקרית בהן היא הדרישה לקבל לידיו 16.7% ממניות המועדון. במכתבי התשובה שהחזירו בחודש אוגוסט 2010, כתב עו"ד איל רוזובסקי (ממשרד צלמאייר-פילוסוף ושות') בשם "קבוצת סגול" על כל שלוחותיה, כי טענות קודמות ודומות של עגיב נגד באי כוחו כבר קיבלו בעבר מענה, לרבות בבית המשפט, וכי את הטענות להראל וטביב מוטב שיפנה ישירות אליהם.

התביעות בדרך

בשם הראל, הגיב עו"ד ישראל עזיאל (משרד ליפא מאיר ושות') וטען כי טענותיו של עגיב צריכות להיות מופנות כלפי שותפיו לשעבר ולא נגד הראל, וכי הניסיון לערב בסכסוך את הראל "לא יצלח באשר אין לו כל בסיס". טביב בחר שלא להגיב למכתב.

כאן נכנס הסכסוך להקפאה של ארבעה חודשים, לטענת מקורבי עגיב כדי שלא יווצר הרושם כי הוא חומד את הקופה שבה זכתה הפועל ת"א עם ההעפלה לשלב הבתים של ליגת האלופות. אך מיד לאחר המשחק האחרון בשלב הבתים, לפני כשבועיים מול ליון הצרפתית, פנה עגיב במכתב נוסף למעורבים, שמחדש את דרישותיו הקודמות והפעם גם בתוספת איום לפיו אם לא ייענו תביעותיו, לא יהסס עגיב לתבוע את כל המעורבים בפרשה, לרבות הגשת תביעות אישיות. לטענת עגיב, כל הדיבורים האחרונים על מכירה עתידית של המועדון אינם רלוונטיים כל עוד לא הוסדר מעמדו כאחד מבעלי הקבוצה.

הפועל ת"א מוחזקת תחת השם "הראל אחזקות - מועדון הכדורגל הפועל ת"א בע"מ", בחלוקה שווה (50%-50%) בין מוני הראל לאלי טביב.