הצלחה לנתג"ז: ביקושי יתר של מעל 300% בהנפקת האג"ח

ל"גלובס" נודע כי למעלה מ-45 גופים השתתפו בהנפקה וסך הביקושים עלה על מיליארד שקלים. האג"ח, במח"מ של 8.5 שנים, הונפקו בריבית ממוצעת צמודה למדד של 3.61%

ביקושי יתר של מעל 300 אחוז בהנפקת אג"ח של חברת נתיבי הגז (נתג"ז). החברה הממשלתית גייסה אתמול בהצלחה כ-300 מיליון שקל בהנפקה פרטית לגופים מוסדיים.

ל"גלובס" נודע כי למעלה מ-45 גופים השתתפו בהנפקה וסך הביקושים עלה על מיליארד שקלים. האג"ח, במח"מ של 8.5 שנים, הונפקו בריבית ממוצעת צמודה למדד של 3.61%, במרווח של 150 נקודות בסיס מול אגרות החוב הממשלתיות המקבילות גליל.

גיוס ההון נערך כחלק מתוכנית רב-שנתית שבמסגרתה מתכננת נתג"ז לגייס כשני מיליארד שקלים עד שנת 2015. הכסף מיועד למימון הרחבת מערכת הולכת הגז הארצית, בין היתר מתוכננים חיבור ירושלים למערכת והשלמת הקו המזרחי (מגזר לחדרה) פרויקט שיאפשר להגביר את יתירות המערכת במקרים של תקלות.

את הגיוס הוביל סמנכ"ל הכספים של נתג"ז ליעמי וייסמן. נתג"ז בניהולם של המנכ"ל שמואל תורג'מן והיו"ר רוני חיימובסקי אחראית על הקמת מערכת הולכת הגז הארצית, המזרימה את הגז הטבעי ממצרים וממאגר מארי B של ים תטיס, ובעתיד ממאגר "תמר".

עקב ההנפקה העלתה חברת הדירוג מעלות את דירוג האשראי של החברה ל-AA לאור חשיבותה האסטרטגית למדינת ישראל, התחזיות לגידול של מאות אחוזים בצריכת גז טבעי במשק בשנים הקרובות והיותה מונופול טבעי בתחום הולכת הגז.