המחוזי: גד זאבי יקבל 6 מיליון שקל מעמותת בית"ר ירושלים

ביהמ"ש קבע כי משה דדש, חבר העמותה המפורקת, וניסים אבולוף ואהוד פדרמן ישלמו את הסכום עקב התנהלות קלוקלת במכירת המועדון לזאבי ■ דחה את התביעה נגד קובי בן-גור

משה דדש, ניסים אבולוף, אהוד פדרמן ועמותת בית"ר ירושלים (שנמצאת בפירוק) ישלמו לחברת "בית"ר ירושלים אחזקות" של גד זאבי, לשעבר הבעלים של בית"ר, 6 מיליון שקל בגין התנהלותם במכירת המועדון לידיו של זאבי בשנת 2000 - כך קבע אתמול (ד') בית המשפט המחוזי בירושלים.

מפסק דינו של השופט אהרון פרקש, הפרוש על-פני 59 עמודים, עולה כי דדש, ששימש כחבר ועד העמותה ויו"ר המועדון, נטל מבית"ר כספים שלא כדין, בסיועו של פדרמן, ששימש כגזבר ויו"ר העמותה.

עוד נקבע כי אבולוף, ששימש כעורך דינם של העמותה ושל דדש, הפר את חובת הנאמנות כלפי העמותה, כאשר העביר כספים שניתנו תמורת מכירת מגרשיה של בית"ר ב"בבית וגן" לקופת העמותה - ולא לנושיה.

בפסק הדין צוין עוד כי זאבי שוכנע לרכוש את הקבוצה על-ידי אהוד אולמרט, שכיהן אז כראש העיר ירושלים והיה אוהד ידוע של הקבוצה.

השופט ציין כי במהלך הדיונים בתביעה נפרשה בפניו תמונה עגומה ביותר של ניהול קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים, תוך שהוא מותח ביקורת חריפה כלפי דדש ופדרמן.

"דדש היה הדמות הדומיננטי, ועל-פיו נשק כל דבר. פדרמן, ששימש גזבר ויו"ר העמותה, אמר 'אמן' אחר כל מה שאמר דדש...", ציין השופט, והוסיף כי "בפרפראזה על משפטו המפורסם של השדרן יורם ארבל משנת 1989 במשחק הכדורגל של נבחרת ישראל נגד נבחרת אוסטרליה - 'ככה לא בונים חומה' - ניתן לומר בעניינו - 'ככה לא מנהלים קבוצה', 'ככה לא מוכרים קבוצה' ו'ככה לא קונים קבוצה'".

עם זאת, התביעה נגד יעקב בן-גור וחברת כ.ש.ב.ז, מהם נרכשה בית"ר בשנת 2000, נדחתה (א 7506/05).

עו"ד יוסי ארנון ממשרד כרמלי ארנון, שייצג את ניסים אבולוף בתביעה, מסר בתגובה: "קראתי את פסק הדין, וכנראה שאני והשופט היינו בעולמות אחרים. זהו פסק דין הזוי שאין לו ולא כלום עם העובדות שהובאו בפני בית המשפט. אין ספק כי ניסים אבולוף לא עשה ולו אחד מהמעשים שיוחסו לו, ואין גם בחומר הראיות טענה כזו. לפיכך בוודאות נגיש ערעור, ואנחנו בטוחים כי בית המשפט העליון יתקן את המעוות, כי פסק הדין פשוט הזוי ושגוי".