הנפט סגר את 2010 בשיא של שנתיים: זינק השנה ב-15%

"הסוחרים צופים כי בשנת 2011 יגברו הביקושים, במיוחד מכיוונה של סין - השוק צופה שמחירו של הנפט יעלה ל-100 דולר לחבית" ■ הזהב זינק השנה ב-30% ■ הנחושת בשיא

המסחר בחוזה על הנפט הגולמי למסירה בפברואר בבורסת הסחורות בניו יורק הסתיים בעליות לרמת שיא של השנתיים האחרונות, כשטיפס בסיום ב-1.7% ל-91.38 דולר לחבית כשהוא נתמך בחולשתו של הדולר וברמות תמיכה טכניות, זאת לאחר שמוקדם יותר נסחר הנפט ברמה של 89 דולר לחבית.

אין ספק כי הראלי הגדול בנפט הלך וגבר לקראת סיום השנה. החוזה הסחיר ביותר בשוק זינק בכ-9% במהלך החודש האחרון, ב-14% במהלך הרבעון הרביעי ובשנת 2010 כולה זינק מחירו של הנפט ב-15%. מדובר בשנה שניה ברציפות בו רושם הנפט תשואה חיובית.

"הסוחרים צופים כי בשנת 2011 יגברו הביקושים, במיוחד מכיוונה של סין" אמר אנליסט הסחורות בחברת optionsXpress משיקגו. בנוסף ציין האנליסט את הקולות שנשמעו בשוק מכיוון הברוקרים, המצביעים על כך שהשוק צופה שמחירו של הנפט יעלה ל-100 דולר לחבית, "ברגע שהשוק נמצא במהלך שורי, קשה לשבור אותו".

גם החורף הקר בחצי הכדור המערבי והירידה במלאים זה השבוע הרביעי ברציפות מובילים לעליית מחירו של הנפט.

גם המתכות נהנו היום מעליות שערים, כאשר מחירה של הנחושת נסגר בשיא. החוזה על הזהב עלה ב-1.1% וסגר את השנה בעלייה של כ-30% ברמה של 1,421 דולר לאונקיה, בכך חתם הזהב עשור מלא של עליות שערים. ברבעון הרביעי של השנה טיפס שערו של הזהב ב-8% ובחודש דצמבר נרשמה עלייה של כ-2.5%. בשבוע האחרון עלה הזהב ב-3%.

מחירו של החוזה העתידי למסירה במארס על הנחושת עלה הערב ב-1.9% ל-4.447 דולר לפאונד, בכך רשמה המתכת האדמונית, שיא רביעי במהלך השבוע האחרון. בשנה האחרונה זינק מחיר הנחושת ב-33%. בנחושת עושים שימוש נרחב בתעשיות השונות והיא נחשבת לסמן של בריאות כלכלית.