תרשמו, תרשמו: 7 מניות הטכנולוגיה שיעשו לכם את 2011

אתר "דה-סטריט" האמריקני מציג את רשימת המניות הקטנות ששווה לשים עליהם את הז'יטונים בשנה הקרובה ■ יש כבוד: בין כוכבות הרשימה - טאואר הישראלית

2010 לגמרי הייתה שנה טכנולוגית - ויעיד על כך הזינוק של 17% במדד הנאסד"ק השנה, ביחס ל-12% במדדי המניות המובילים האחרים בוול סטריט. ובכל זאת, על פי תחזיות האנליסטים 2011 צפויה להיות שנה מוצלחת אפילו יותר בכל הנוגע למניות הסקטור כאשר המניות הקטנות צפויות לתת את הטון וליהנות מתנאי ודאות כלכליים גבוהים יותר ורעב בשוק ההון העולמי ל"סיפורי סינדרלה" כאשר המדדים המובילים צפויים לרשום תשואות נמוכות יותר לאחר התיקון שרשמו בשנתיים האחרונות שלאחר המשבר הכלכלי.

באתר "דה סטריט" הרימו את הכפפה ופירסמו בליל השנה החדשה 7 מניות-זעירות שצפויות, על פי הכלכלנים שם, להפוך לדבר הבא בשוק. אתם רושמים?

1. פאוור-וויב טכנולוגיות (סימול: PWAV)

חברת פאוור-ווייב טכנולוגיות היא חברה בינלאומית המספקת פתרונות מקצה-לקצה בתחום האינטרנט האלחוטי ושדרת הלקוחות שלה נפרסת על כל רחבי כדור הארץ. בשנה החולפת רשמה המניה זינוק מרשים של 100% בערכה (לעומת 17% במדד הנאסד"ק, כאמור) - כשהיא מצליחה להכות את תחזיות האנליסטים וגם את תחזיותיה שלה עצמה בשני הרבעונים האחרונים.

2. טאואר סמיקונדקטורס (סימול: TSEM)

חברת השבבים הישראלית נהנתה השנה מתשואה של 43% - הרבה יותר מהתשואה הממוצעת בשוק. בנוסף, טווח המחירים בו נסחרה היה גבוה במיוחד כאשר כעת היא נמצאת בחלק הנמוך ביותר של הטווח - "כך שמדובר בהזדמנות קנייה טובה", על פי כלכלני דה סטריט. בניתוחם, טוענים הכלכלנים כי הדו"חות האחרונים שהציגה טאואר והראו שיפור של 69% ברווחים ביחס לרבעון המקביל מצביעים על יכולת גבוהה מצד החברה להמשיך ולצמוח.

3. צ'יפמוס טכנולוגיות (סימול: IMOS)

חברת ההחזקות הזו, האמונה בעיקר על חברות ומתקנים לביצוע בדיקות איכות ותיפקוד בתחום הטכנולוגיה, הכפילה את ערכה בשנה החולפת. בנוסף, רשמה גידול של 16.4% בשנה האחרונה לבדה. לאור תוצאות חיוביות שפירסמה בדיווח האחרון שלה, מאמינים גם כאן האנליסטים כי הפוטנציאל עדיין לא הגיע לכדי מימוש מלא.

4. RAE מערכות (סימול: RAE)

והנה עוד מניה בתחום שהולך וגדל בפני עצמו: גלאי קרינה ומתכות. הטרנד של מודעות לנזקים הסביבתיים של כימיקלים וקרינה רדיואקטיבית סייע למניה הזו להתרומם ב-50% בשנה החולפת, כאשר במהלך שבוע אחד בחודש ספטמבר זינקה ב-44%. הגלאים שמייצרת החברה נמצאים בשימוש של חברות רבות בתחום הביטחון התעשייתי והאזרחי, תעשיית הנפט והגז, תעשיית החומרים המסוכנים ועוד. בנוסף, הצליחה החברה בכל 3 הרבעונים האחרונים להכות את התחזיות המוקדמות בדיווחיה.

5. גלו מובייל (סימול: GLUU)

החברה המעצבת, משווקת ומוכרת משחקים למכשירים סלולריים - בהם גם המשחק המצליח גיטר הירו 5 וכן רבים אחרים. בשנה האחרונה הכפילה המניה את ערכה. בשלושת החודשים האחרונים לבדם הצליחה המניה להמריא ב-51%, זאת לצד תוצאות שהכו את התחזיות המוקדמות. החדירה הנמשכת והמתעצמת של שוק האפליקציות בסלולר עשויה לתמוך בהמשך הזינוק בערכה של המניה.

6. וויד-פוינט (סימול: WYY)

והנה חברה המספקת פתרונות טכנולוגיים לממשל ולמגזר הפרטי ומצליחה לזנק בשיעורים נאים. לצד פתרונות אבטחה וירטואליים מספקת החברה גם שירותי ייעוץ פופולריים בתחומי הטכנולוגיה והקידמה למספר רב של ארגונים. בשנה האחרונה רשמו משקיעיה תשואה של 80% עם ביצועים נאים במיוחד ברבעון האחרון של השנה.

7. נטסול טכנולוגיות (סימול: NTWK)

המניה החותמת את הסקירה היא זו של נט-סול טכנולוגיות, המעצבת, מפתחת, מוכרת ומייצאת מוצרי תוכנה לתעשיית הרכב, הבנקאות והביטוח. המניה נהנתה מקפיצה של 78% בשנה החולפת ו-15% ברבעון האחרון לבדו - זאת לצד יכולת מרשימה להכות בכל פעם מחדש את תחזיות האנליסטים.