אושר: תמיכה של מאות מיליוני שקלים בטאואר ובאינטל

מינהלת מרכז ההשקעות של התמ"ת אישרה מענק של 741 מיליון שקל לאינטל ושל 150 מיליון שקל לטאואר, כנגד השקעות בהיקף גבוה מצד החברות במרכזי הפיתוח שלהן בישראל

רגע לפני סוף השנה, אישר משרד התמ"ת תמיכה בהיקף נרחב לחברות טכנולוגיה פעילות בישראל, זאת לאחר משא ומתן ארוך בין המדינה לבין החברות, טאואר ואינטל .

על פי הודעת המשרד, מנהלת מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת החליטה בישיבתה האחרונה לשנת 2010 לאשר את בקשת שתי החברות.

על פי ההסדר שגובש, אינטל תשקיע 2.7 מיליארד דולר בשדרוג FAB28 בדרום הארץ ותזכה למענק של 741 מיליון שקל מהמדינה. החברה התחייבה להעסיק 3,100 עובדים במתקן המשודרג, וכן להגדיל את ההשקעה שלה במחקר אקדמי.

עוד סוכם, כי אינטל תעשה "Best Effort" ברכש גומלין בהיקפים של יותר ממיליון ש"ח.

במקביל, אושרה בקשת חברת טאואר סמיקונדקטור להשקיע 420 מיליון דולר בהרחבת המתקן שלה, FAB2, במגדל העמק. המדינה אישרה, על פי הודעת משרד התמ"ת, מענק בגובה 150 מיליון שקל.

התחייבותה של טאואר כנגד המענק היא להעסיק 1,430 עובדים ממגדל העמק והסביבה, לרבות בני מיעוטים.

התקציב שיועמד לעניין הוא פרי הסכמה בין מרכז ההשקעות של התמ"ת לאף התקציבים במשרד האוצר.

"מדובר בשתי השקעות ענק, בעלות משמעות אסטרטגית למדינת ישראל. "אין זה מובן מאליו שהיום בתחרות הגלובלית החברות בוחרות לבצע את השקעתן בישראל ואני בטוח שתהיה להחלטה זו השפעה חיובית מאוד על אזור הדרום במקרה של אינטל ועל אזור הצפון במקרה של טאואר" - אמר שר התמ"ת בנימין בן אליעזר בהתייחסו להחלטה. לדבריו, בכוונת המשרד להמשיך ולעודד הקמת ופיתוח של מרכזי מו"פ טכנולוגיים בפריפריה ובאזורי העדיפות הלאומית.