בגלל ההפסדים: רשת מייספייס צפויה לפטר 550 עובדים

בלוג הטכנולוגיה ‏AllThingsDigital‏ מדווח, כי עפ"י הערכות, 50% מעובדי תאר הרשת החברתית יפוטרו - מרביתם בארה"ב, אך חלקם גם באתרים בינלאומיים

‎‎מייספייס, אתר הרשת החברתית שנקלע לקשיים ממושכים, ושהפך עצמו לפורטל בידור חברתי, מגבש תוכנית שעלולה להוביל בקרוב לפיטורי מאות עובדים. כך עולה מפרסום בבלוג הטכנולוגיה ‏AllThingsDigital‏. על-פי הערכות, 50% מ-1,100 עובדי מייספייס יפוטרו - מרביתם בארה"ב, אך חלקם גם באתרים בינלאומיים. ההחלטה על אילו קיצוצים לבצע במצבת כוח האדם עדיין לא נלקחה, אך בסוף דצמבר האחרון נשלחו רוב עובדי מייספייס לחופשה בת שבוע כדי לחסוך כסף לחברה.

גורמים המקורבים לחברה הדגישו כי הנהלת מייספייס עדיין מגבשת את פרטי הצעדים הדרסטיים לקיצוץ עלויות, אותם דורשים הבעלים, תאגיד ניוז קורפ בבעלות רופרט מרדוק, מהרשת החברתית לנוכח הירידה בהכנסות ובתעבורת הגולשים.

הפיטורים הם חלק מתוכנית רחבה יותר לעתידה של החברה, שהתמודדה בשנים האחרונות עם קשיים רבים, כולל זעזועים, נטישת עובדים מוכשרים והקפאת הגידול במספר המשתמשים.

האופציות הרבות הנשקלות כוללות את מכירת מייספייס, כפי שדווח באמצעי תקשורת רבים. לדברי הגורמים, ג'ק קנדי, סגן נשיא ביצועי בחטיבת הדיגיטל מדיה של ניוז קורפ, התבקש לבחון את מכירת מייספייס.

קיצוצי העלויות ובחינת נושא המכירה נדחו עד לאחרונה לאור הניסיון לתת צ'אנס לשינוי היכוון שעשתה מייספייס לפני כחודש וחצי, במסגרתו החלה לנקוט כיוון אסטרטגי של פורטל חברתי במקום רשת חברתית.

מייספייס חידשה לאחרונה את חוזה הפרסום עם גוגל, ואף ביצעה אינטגרציה של חשבונות משתמשים עם יריבתה לשעבר, פייסבוק. החברה אף רעננה את שירותי הסלולר שלה, אך כל אלה לא צפויים להביא להבראה משמעותית ולכן אופציית המכירה נראית כהגיונית ביותר.

לאחרונה הוזכרה זינגה, יצרנית המשחקים החברתיים, כאחת הרוכשות הפוטנציאליות של מייספייס, כמו גם אפשרות שחברת פרייבט אקוויטי תיכנס לתמונה. מייספייס סירבה להגיב בסוגיית הפיטורים או המו"מ על רכישתה.