תקציב חדשות ערוץ 2 ל-2011: 92 מיליון שקל

מדובר בקיצוץ של 2-4 מיליון שקל לעומת תקציב החברה ל-2010 ■ התוכניות לקיצוץ חד בתקציב התבטלו לאחר שהוחלט כי קשת ורשת ימשיכו להחזיק יחד בחברת החדשות

תקציב חברת החדשות של ערוץ 2 לשנת 2011 יעמוד על 92 מיליון שקל. ל"גלובס" נודע כי כך אישר דירקטוריון החברה בישיבה שהתקיימה בשבוע שעבר.

מדובר בקיצוץ של 2-4 מיליון שקל לעומת תקציב 2010, כאשר לתקציב זה מתווספים סעיפים נוספים, בהם המעבר של מערכת החברה בתל-אביב. חלק ניכר מתקציב החברה יוקדש לשדרוגה הטכנולוגי.

בשנים האחרונות מקפידה חברת החדשות לעמוד ביעדי התקציב שלה. כפי שפורסם בראשונה ב"גלובס", לאור אי-הוודאות באשר לגורל החברה בעת הדיונים במסגרת חוק המעבר לרישיונות, התבקשה החברה להציג גם תקציב מקוצץ, שעמד על כ-70 מיליון שקל.

עם זאת, לאחר ההחלטה לפיה רשת וקשת, חברות-האם של חברות החדשות, יוכלו להמשיך ולהחזיק יחד בחברת החדשות גם 3 שנים לאחר המעבר של שתיהן לשידור בשיטת הרישיונות - החליטו הזכייניות לשוב לתקציב המתוכנן.

על-פי גורמים בדירקטוריון החברה, בראשותו של ד"ר יהודה לנקרי, העובדה כי לחברת החדשות ניתנו עוד כ-8 שנים של חסד שינתה את צורת ההתייחסות של קשת ורשת כלפיה והחזיר את יתרונה כנכס אסטרטגי לטווח ארוך יחסית. זאת לעומת ההבנה המוקדמת יותר כי רק אחת החברות תחזיק בחברה, מה שגורם באופן טבעי לשתי החברות לבקש ולהשקיע פחות בחברה.

לצד השינוי בחקיקה, שהיווה בשורה בעבור החברה עם סיומה של השנה, חברת החדשות מסכמת שנה מוצלחת בעבור,ה הן במישור הצפייה והן במישור ההישגים העיתונאיים. שנת 2010 הסתיימה עם הרשעתו של הנשיא לשעבר משה קצב, פרשה שנחשפה בראשונה בחברה, כאשר במהלך השנה האחרונה עמדו במרכז סדר היום נושאים אחרים שנחשפו במשדרי החברה, כמו מסמך גלנט או פרשת התלמידות מעמנואל.

באשר לרייטינג, עם סיום השנה נרשמה עלייה בעיקר במשדרי סוף השבוע "אולפן שישי" ו-"חדשות השבת" לעומת שנת 2009, בעוד מהדורת החדשות המרכזית שמרה על יציבות של כ-20% רייטינג.