העיצומים בקול ישראל מחריפים: פגיעה במערך השידורים

‎יומן הערב של רשת ב' לא ישודר, וצפויה גם פגיעה בשידורי 88FM ורשת א', זאת עקב עיצומים של מאות עובדים ■ שקלאר הורה למנהלים לקרוא לעובדים לחזור לעבודה

החרפה של העיצומים בקול ישראל: יומן הערב של רשת ב' לא ישודר, לאחר שעובדי הוועד המשולב נוקטים בעיצומים ולא עובדים יותר בשעות הערב, לאור ביטול כל שעות העבודה הנוספות שלהם. זאת לאור הדרישה כי יחתמו על שעון נוכחות, למרות טענתם כי ההסכמים עמם עדיין לא גובשו וכי הם מופלים לרעה על מול המגזרים האחרים.

מדובר במאות עובדים, אליהם מצטרפים אנשי ועד הטכנאים של קול ישראל. לאור הדברים צפויה גם פגיעה בשידורי הרשתות 88FM ורשת א'.

בצהריים התקיימה ישיבה רחבת היקף ברשות השידור, בהשתתפותו של מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר ובכירי הרשות, ובהם יועצים משפטיים ומנהלי המדיות - מושון מצליח, מנהל ערוץ 1, ומנהל רשת ב', מוטי אמיר.

על-פי גורמים בישיבה, האווירה היתה קשה לאור העובדה כי שקלאר ביקש לנקוט בצעדים נגד השובתים. בכירי הרשות הביעו בפני המנכ"ל את מורת-רוחם מהכוונה לשבור את "גב של העובדים" בזמן ניהול המשא-ומתן.

הבכירים סירבו להביא עובדים שיחליפו את עבודתם של העובדים שנוקטים בעיצומם. שקלאר הורה למנהלים להוציא מכתבים לעובדים הקוראים להם לשוב לעבודה, אחרת הדבר יפגע במשכורתם.

לצד פגיעה בשידורי קול המוזיקה הבוקר ופגיעה בשידורי רשת ג' אתמול (א') בערב, נודע ל"גלובס" כי במסגרת העיצומים, עובד ברשות השידור ניתק אתמול את החשמל ממחשבי סוכנויות הידיעות המספקות מידע לכל גופי המדיה ברשות. העובד זומן לבירור על מה שמכונה "חבלה מכוונת" בשידורים. נבדקת האפשרות כי העובד עשה את המהלך בשליחות הוועד.

מרשות השידור נמסר בתגובה כי "הנהלת רשות השידור ממשיכה לפעול בנחישות ובעקביות ליישום הרפורמה ברשות השידור, ולגבש בין השאר את הסכם ההבנות עם ההסתדרות. הרשות תגיב משפטית ומקצועית מול העובדים שהכריזו למעשה על שביתה, כשכוונתם האמיתית היא פגיעה בתהליך התקדמות הרפורמה. ההנהלה תפעל למניעת שיבושים ולהמשך תקין של השידור הציבורי".