גרוס: לעבור מאג"ח ארה"ב לאג"ח בקנדה, ברזיל ומקסיקו

המנכ"ל המשותף של פימקו, מציע להתרחק מהאג"ח האמריקניות שנפגעו מהגירעונות התקציביים ■ אסטרטגיה קריטית לעתיד: לצאת מהדולר ולהיכנס למטבע ששומר על השווי שלו

למשקיעים כדאי להימנע מאג"ח ממשלתיות נקובות בדולר ארה"ב שנפגעו מגירעונות תקציביים, ולהשקיע באג"ח קנדיות, מקסיקניות וברזילאיות, כך אמר בסוף השבוע ביל גרוס, מנכ"ל משותף של חברת ניהול הקרנות הגדולה בעולם, פימקו.

"זו אסטרטגיה קריטית לעתיד לצאת מהדולר ולהיכנס למטבע ששומר על השווי שלו", אמר גרוס. "הייתי מציע את מקסיקו, ברזיל או קנדה כשלוש דוגמאות של מדינות עם מאזנים פיסקליים טובים".

"אנחנו ממליצים לנוע לכיוון של ריבית ניידת, בניגוד לאג"ח בריבית קבועה", הוסיף גרוס.

בחודש שעבר תפח הגירעון של ארה"ב ל-150.4 מיליארד דולר - נתון גבוה מתחזיותיהם של כלכלנים שנסקרו בידי בלומברג. בנובמבר 2009 עמד הגירעון על 120.3 מיליארד דולר, על פי דו"ח התקציב שפרסם משרד האוצר בוושינגטון.

הארכת קיצוצי המס שעליה חתם הנשיא ברק אובמה תגדיל את הגירעון התקציבי של הממשלה הפדרלית ל-1.34 טריליון דולר בשנת הכספים 2011, העריכו מומחי קרדיט סוויס גרופ ב-7 בדצמבר. יום לפני כן הכריז אובמה כי הושג הסכם עם הרפובליקנים בקונגרס על הארכת קיצוצי המס שביצע קודמו בתפקיד, ג'ורג' בוש.

בצפי ההשקעות של גרוס בנובמבר נאמר שרכישות נכסים נוספות של הבנק המרכזי של ארה"ב עלולות לשים קץ לשוק השורי באג"ח, שנמשך שלושים שנה. גרוס פרסם את הצפי לפני שהפד הכריז ב-3 בנובמבר על סבב נוסף של רכישות נכסים חדשות בשווי כולל של 600 מיליארד דולר. בראיון הנוכחי אמר גרוס כי על המשקיעים להגן על עצמם מפני תרחיש של עליית תשואות.

טוטאל ריטרן פאנד בת 250.2 מיליארד דולר, קרן הנאמנות הגדולה בעולם, בניהולו של גרוס, הניבה אשתקד רווח של 8.4% למשקיעים, והיכתה 75% מיריבותיה, על פי חישובי בלומברג.

אג"ח של משרד האוצר ושל גופי ממשל אחרים של ארה"ב הניבו אשתקד תשואה של 5.3%, לאחר ירידה של 2.6% בשנה הקודמת, על פי מדד של בנק אוף אמריקה מריל לינץ'. מדד S&P 500 התאושש ב-13%.