7 מתוך 30: מניות הדאו ג'ונס הכי אטרקטיביות להשקעה

באתר YCharts ביצעו ניתוח של 30 המניות החברות במדד הדאו ג'ונס והגיעו למסקנות מעניינות לגבי המניות המועדפות להשקעה

לאחר שבשנתיים האחרונות רשמו לא מעט מניות בינוניות וקטנות בוול סטריט עליות חדות, יש אנליסטים ומנהלי השקעות המעריכים ששנת 2011 תהיה שנת המניות הגדולות, אלה המרכיבות את ה-S&P 500 והדאו ג'ונס.

באתר YCharts ביצעו ניתוח של 30 המניות החברות במדד הדאו ג'ונס והגיעו למסקנות מעניינות לגבי המניות המועדפות להשקעה, עם 7 מועמדות בולטות.

1. מרק . חברת התרופות נראית זולה מכל בחינה כמעט. תשואת הרווח שלה עומדת על 8.5%, תשואת הדיבידנד גבוהה מ-4%, ותשואת תזרים המזומנים החופשי גבוהה מ-7%. גם נתוני הבסיס שלה חזקים, מלבד אולי הצמיחה בשורה העליונה. החברה סובלת כיום מחסרון בתרופות בלוקבסטר חדשות וגם מהתמשכות ההליכים לאישור תרופות חדשות. היא נמוכה בכ-31% מהערך ההוגן שלה לפי YCharts.

2. קראפט . החברה נראית זולה , עם תשואת רווח ותזרים מזומנים חופשי הגבוהות מ-8%, ותשואת דיבידנד של כ-3.6%. גם נתוני הבסיס שלה חזקים, מלבד היקף החובות לטווח ארוך. היא נמוכה בכ-27% מהערך ההוגן שלה לפי YCharts.

3. ג'ונסון אנד ג'ונסון . למניה יש פוטנציאל עליות נאה, כשעל הדרך המשקיע יכול לאסוף דיבידנד עם תשואה של 3.5%. ההנהלה עובדת על התייעלות שתביא לצמצום דראסטי בהחזרת מוצרים. היא נמוכה בכ-21% מהערך ההוגן שלה לפי YCharts.

4. פרוקטר אנד גמבל . המניה כמעט ולא זזה ב-5 השנים האחרונות. צמיחה של הכלכלה העולמית צריכה לעזור לפרת המזומנים הוותיקה הזו לטפס. היא נמוכה בכ-15% מהערך ההוגן שלה לפי YCharts.

5. מיקרוסופט . אף אחד לא אוהב את הסיפור הישן בסקטור ההיי-טק, ומיקרוסופט מפגרת כעת אחרי מתחרותיה העיקריות. ואולם, מדובר בחברה ענקית עם רווחים ותזרימים אדירים, שיכולה להמשיך לצמוח. היא נמוכה בכ-29% מהערך ההוגן שלה לפי YCharts.

6. וול-מארט . ענקית הקמעונאות מנסה להתרחב בעולם ולשמור על ההוצאות בשוק האמריקני. תשואת הדיבידנד עומדת על כ-2.3%. המניה נמוכה בכ-23% מהערך ההוגן שלה לפי YCharts.

7. ג'י פי מורגן . לבנק תשואת רווח של כ-8.5% ותשואת תזרים גבוהה מ-10% והמניה נסחרת כיום נמוך מערכה בספרים. יש ספקולציות כי פוזיציה גדולה בשוק מתכת הכסף עלולה לפגוע בתוצאות. היא נמוכה בכ-18% מהערך ההוגן שלה לפי YCharts.