10 דרכים להצליח בפייסבוק

הרשת החברתית היא פלטפורמה מצויינת לשיווק עצמי, אבל גם זה דורש התמקצעות

1. המהות של פייסבוק היא פעילות. השאלה "כמה אוהדים /עוקבים יש לך" מניחה שכל מה שצריך לעשות זה להביא הרבה קהל לעמוד, ואז לחבוט בו עם פרסומות מציקות.

טעות. תגובות, לייקים, share, הודעות פנימיות, כניסות לקישורים - זה לב העניין. פייסבוק בנויה כך שרק תכנים שמעניינים הרבה מחבריך נחשפים גם אליך. אז אם אינך יודע לעורר אינטראקציה על התוכן, חבל על כל עשרות אלפי האוהדים שצברת.

בפייסבוק, הקהל השבוי לא באמת שבוי

2. שאל את עצמך: מי אני? יאיר לפיד, למשל, יוצר דיון חברתי-פוליטי ברמה גבוהה. הוא יכול גם לדבר על אשתו וילדיו בצורה מעניינת ורלוונטית. אבל האם נרצה לקרוא את הגיגיו על משחק הכדורגל של שבת? אם לא תהיה שם אמירה חברתית-פוליטית, כנראה שלא. יאיר לפיד מתנהל כמועמד לראשות הממשלה, ועמוד הפייסבוק שלו משקף זאת.

הגדירו את עצמכם: ערכים, דעות, מראה

3. פייסבוק זה קודם כל התמונה שלכם. אם אתם רוצים לשדר מנהיגות סולידית, תתקשו לעשות זאת עם בגד-ים. אם אתם רוצים לשדר מקצוענות, כדאי שלא תצטלמו עם בן או בת-הזוג. תשאלו אנשים מה דעתם, ותנו משקל יתר לקולות הלא מתלהבים.

השקיעו מחשבה מרובה בתמונה שלכם

4. מה אתה מעניק לקהל היעד? אי-אפשר להעלות תכנים לפייסבוק בלי משנה סדורה. לעשות Share לחברים שמבקשים "טובה" ואומרים "נו, מה אכפת לך", זו הדרך הבטוחה להרחיק אנשים מהעמוד.

אם הפייסבוק היה סלון הדירה שלך, היית תולה בו מודעות פרסומת של חברים או תמונות אמנות שנוגעות ללבך? תכני העמוד שלך צריכים להיבחר בקפידה ולהתאים לאג'נדה שלך.

פרסומות של חברים - לא על קירות הבית

5. פייסבוק סובבת סביב אנשים, והם בפייסבוק בשביל לקבל תשומת-לב. לא מעט מפורסמים שלא מדברים "פייסבוקית" חושבים ששם ותהילה ב"עולם האמיתי" מספיקים. אבל למעט יחידי סגולה, זה ממש לא המקרה. תתייחסו לאנשים, והם יעניקו יחס בחזרה.

יחס גורר יחס

6. גובה העיניים - אתם לא יותר טובים מאנשים אחרים, וזה לא משנה אם אתם חושבים כך, או שהם חושבים כך. התקשורת שלכם עם אחרים בפייסבוק צריכה להיות מכובדת וראויה. אל תחשבו עליהם כעל מעריצים, אלא כעל קהל. קהל שיכול ללכת למקום אחר, אם תשעממו או תזלזלו בו.

כבדו את הקהל שלכם

7. אותנטיות - קשר בין אנשים מבוסס על אמון. אם אתם עומדים לשקר, לבלף או לתמרן, עדיף שלא תהיו במדיה החברתית. אין מקום גרוע יותר לעשות את זה.

אמרו את האמת, או עופו מהפייסבוק

8. אנרגיות חיוביות - אנשים לא צריכים לשמוע כל דבר ביקורת שיש לכם לומר. אם אתם עצבניים, טרודים או ממורמרים, אל תוציאו את זה על חברי הפייסבוק שלכם.

אם אין משהו חיובי לומר, עדיף לשתוק

9. כל סטטוס הוא סיפור קטן. זה אומר שצריכים להיות בו כל האלמנטים של סיפור - פשוט, מרגש, ויזואלי, מפתיע, אבל הוא צריך להיות קטן, והוא צריך להשתלב במארג יתר הסטטוסים והסיפורים. תכתבו משהו לא רלוונטי והקהל שלכם ינזוף בכם.

ספרו סיפור, סטטוס אחד בכל פעם

10. אתם לא הסיפור, אתם הקונטקסט שלו. לספר שאכלתם סטייק במסעדת יוקרה זה לא ממש מעניין. אבל לכתוב משהו כמו "לאחר ארוחת יקרה באופן שערורייתי, יש לי מסר אחד לפרה ולטלה: מותכם לא היה לשווא" - זה מבדר, מחייך, חמוד. בקיצור, לייק. חשבו על מה מעניין את הקהל, והיו קמצנים במילים אני / שלי / לדעתי / בשבילי / אותי. מפתיע ככל שזה יישמע, העולם לא סובב סביבכם.

אתם מספרי הסיפור, לא הסיפור

הכותב הוא מנכ"ל רהב מדיה תקשורת