הערכות: קודאק ישראל מפטרת 20 עובדים

בשנתיים האחרונות פוטרו כ-250 מעובדי החברה בארץ ■ המעבר המאוחר יחסית של החברה לתחומים הדיגיטליים הביא לפיטורי עשרות אלפי עובדים בעשור האחרון

‎‎שנת 2011 לא מבשרת טובות לעובדי קודאק ישראל. לאחר שבשנתיים האחרונות פוטרו כ-250 מעובדי החברה בארץ, על-פי הערכות, כ-20 עובדים מחטיבת הדפוס הדיגיטלי נשלחו הביתה בימים האחרונים. ‏

בשנתיים האחרונות פוטרו כ-250 עובדים מקודאק ישראל, וגם שנת 2011 נפתחת בצורה דומה לחברה. לפי הערכות, כ-20 עובדים מחטיבת הדפוס הדיגיטלי פוטרו בימים האחרונים. מקודאק ישראל נמסר כי "אין תגובה".

‏סבבי הפיטורים בישראל מצביעים גם על מצבה העגום של קודאק העולמית, שסובלת זמן רב מהפופולריות של המצלמות הדיגיטליות, שפגעו קשות בעסקיה. קודאק, שבעבר התרכזה בתחום הצילום מבוסס הפילם, עברה רק בשנים האחרונות להתמקד בתחומים דיגיטליים כמו פתרונות הדפסה לבתי דפוס. המעבר המאוחר יחסית הביאה לפיטורי עשרות אלפי עובדים בעשור האחרון.

פעילות קודאק בישראל, שמנוהלת כיום על-ידי חזי רוטמן, מתרכזת בעיקר בתחום התקשורת הגרפית (‏GCG‏), ומפתחת פתרונות בתחום ההדפסה. ההיסטוריה של קודאק בישראל מתחילה עם רכישת פיקצ'ר ויז'ן בכ-90 מיליון דולר בשנת 2000, ולאחריה הגיעו רכישות נוספות: אלגוטק, סאיטקס דיגיטל פרינטינג (‏SDP‏), רילטיים, אורקס וקריאו.