מגוונים את התיק: 5 תעודות סל מעניינות להחזקה ב-2011

הבלוגר Chris Katje כותב באתר סיקינג אלפא של 5 תעודות סל (ETF) מעניינות: אחת על מדינה, אחת על חקלאות, מתכת, היי-טק ובריאות

ענף תעודות הסל הנסחרות בוול סטריט ממשיך להתרחב והיקף הנכסים המנוהלים שלו צפוי לעבור את רף הטריליון דולר בקרוב. להשקעה באמצעות תעודות סל יש יתרונות רבים, כמו דמי ניהול נמוכים יחסית ופיזור גבוה של נכסים המאפשר צמצום סיכונים.

הבלוגר Chris Katje כותב באתר סיקינג אלפא של 5 תעודות סל (ETF) מעניינות: אחת על מדינה, אחת על חקלאות, מתכת, היי-טק ובריאות.

1. תעודה על צ'ילה (סימול: ECH). דמי ניהול של 0.61% לשנה, מנוהל על ידי iShares. משקיעה בחברות צ'יליאניות, בעיקר חברות בתחומי התשתית. כלכלת צי'לה צפויה להמשיך גם השנה לרשום צמיחה גבוה יחסית עם מעמד בינוני הולך ומתרחב.

2. תעודה על חקלאות (סימול: MOO). דמי ניהול של 0.59% לשנה, מנוהל על ידי Van Eck Global. משקיעה ב-47 חברות הקשורות לתחומי החקלאות השונים. בין אחזקותיה הבולטות אפשר למצוא את פוטאש , מוזאיק , דיר , סינג'נטה ואגריום . מניות החקלאות טיפסו ב-2010 ועשויות לעלות גם ב-2011 עם רוח גבית מעליית הביקושים בעולם.

3. תעודה על חברות היי-טק (סימול: XLK). דמי ניהול של 0.22% לשנה בלבד, מנוהלת על ידי State Street. בין אחזקותיה הבולטות ניתן למצוא את אפל , גוגל , יבמ, אורקל, סיסקו, אינטל וקוואלקום.

4. תעודה על מתכת הפלדיום (סימול: PALL). דמי ניהול של 0.6% לשנה, מנוהל על ידי ETF Securities. מחזיקה במתכת הפלדיום (אחזקה ממשית) שנמצאת בשימוש בעיקר על ידי חברות היי-טק ויצרני מכוניות.

5. תעודה על חברות בתחום שירותי הבריאות (סימול: XLV). דמי ניהול של 0.22% לשנה, מנוהל על ידי State Street. בין אחזקותיה הבולטות ניתן למצוא את ג'ונסון אנד ג'ונסון , מרק , פייזר , אבוט , אמג'ן ואלי לילי.