סלקום: לא יודעים עדיין מה מקור התקלה; נעדכן בעוד 3 חודשים

‎מבוכה בוועדת הכלכלה: מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל השתיק את סמנכ"ל ההנדסה חיים גרון בדיון על סלקום

‎‎חברת סלקום הודיעה היום (ד') בוועדת הכלכלה של הכנסת כי שכרה את שירותיו של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, דני רוזן, לצורך עריכת בדיקה וייעוץ הנדסי על רקע התקלה שאירעה בחברה לפני כחודש.

הדיון בתקלה ברשת סלקום נערך ביוזמתו של יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, על רקע חומרתה ועל רקע העובדה שסלקום התקשתה להתגבר עליה בתוך פרק זמן סביר.

בפני הוועדה הופיע עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום, שאמר כי החברה עדיין לא יודעת להסביר את התקלה, והעריך כי יעברו עוד כ-3 חודשים בטרם ניתן יהיה בוודאות לומר מה גרם לה.

‏אירוע חריג התפתח עם תחילת הדיון, כאשר מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, הורה לסמנכ"ל ההנדסה של משרד התקשורת, חיים גרון, שלא להשתתף בדיון, ואסר עליו לדבר בנוכחות כל הנוכחים בישיבה.

האירוע המביך, שלא לומר המביש, התרחש על רקע היחסים המתוחים שבין סמנכ"ל ההנדסה גרון לבין בר טל, שהשעה את גרון מתפקידו למשך שבועיים רק לאחרונה.

גרון הושעה על רקע התבטאות חמורה שהשמיע כלפי שר התקשורת ("מהנדס מדופלם"). התבטאות שהגיעה לאוזניו של כחלון, והוא שהורה על נקיטת צעדים חמורים כלפיו.

‏נציין כי דווקא גרון היה הגורם שתבע בתקיפות למנות ועדת בדיקה לאירועי התקלה בסלקום. הוא אף יזם ביקור בסלקום כדי להתחקות מקרוב אחר מהלכי הטיפול בתקלה, וסבר כי יש לעשות הכול על מנת שהבדיקה הזו תורחב ותועמק, לטובת לקחים לגבי שוק הסלולר כולו ולצורך דרכי פעולה בעתיד שימנעו תקלות דומות.‏‎‎‏