לא מחכים לגזר הדין: יריקות, איומים וזריקת צלחת על משה קצב

"דמו של משה קצב הותר", טוענים מקורבים לבני משפחתו - שמסרבים עדיין להתלונן במשטרה ■ בין המאיימים: עבריינים שהנשיא סירב לחון בעבר

עוד לא חלף שבוע מאז הכריע בית המשפט המחוזי בתל-אביב כי נשיא המדינה לשעבר משה קצב הוא אנס, והציבור כבר גוזר את דינו - במכתבי איומים ונאצה שנשלחים אליו ואף ביריקות מעוברי אורח. כתבי "ידיעות אחרונות" איתמר אייכנר ויובל קרני אף מדווחים כי לאחרונה הושלכה לעבר קצב צלחת בעת שביקר במסעדה.

"דמו של משה קצב הותר", טענו בימים האחרונים גורמים בסביבתה של משפחת קצב, אשר עדיין מסרבים להתלונן במשטרה על המעשים. "אנחנו מאוד חוששים", הם אומרים, ומוסיפים כי גם הם מקבלים איומים מפורשים על חייו של הנשיא הישראלי הראשון בהיסטוריה שהורשע באונס.

המקורבים אף מוסיפים כי בין המאיימים יש גם עבריינים שקצב סירב לחון בזמן שכיהן כנשיא ומבקשים עכשיו "לסגור איתו חשבון".

באותו מקרה שבמסגרתו הושלכה על קצב צלחת במסעדה, סיפרו המקורבים כי קודם לכך התפרצו לעברו מספר אנשים והטיחו בו עלבונות, ולאחר מכן זרק עליו אחד מהם את הצלחת.

"אנחנו בהחלט מוטרדים ממה שקורה. זה הולך ומתגבר", אמר גורם המקורב לנשיא לשעבר. "הרבה מכתבים ואיומים אנחנו מצנזרים ולא מביאים לידיעתו של קצב".

יש לציין כי החל מיולי 2008 הוסרה האבטחה האישית על קצב, והוא כבר לא מוגדר כאישיות מאובטחת, זאת לאחר שמלאה שנה לתום כהונתו כנשיא המדינה.

מי שאחראי כיום על נושא האיומים על קצב הוא מדור המאוימים במשטרה, אך כאמור טרם הוגשה תלונה במשטרה, ולכן גם לא החל טיפול בנושא.