טבע השלימה רכישת Theramex תמורת 366 מיליון דולר

הרכישה האסטרטגית אמורה להעמיק ולהרחיב את פעילותה של טבע בתחום בריאות האישה והגניקולוגיה ■ הנרכשת - חברה בת של מרק-סרונו מקבוצת מרק KGaA

ענקית הגנריקה הישראלית, טבע , מודיעה היום (ד') כי השלימה את רכישת Theramex, חברה בת של מרק-סרונו מקבוצת מרק KGaA, בתחום בריאות האישה, במהלך שאמור להעמיק ולהרחיב את פעילותה של טבע בתחום.

הרכישה, עליה דווח ב"גלובס" בסוף אוקטובר השנה, מביאה לטבע מגוון רחב של מוצרים בתחום בריאות האישה והגניקולוגיה, הנמכרים בלמעלה מ-50 מדינות ובמיוחד בצרפת ובאיטליה. עבור Theramex טבע שילמה 265 מיליון אירו (366 מיליון דולר), ומדובר ברכישה אסטרטגית עבור החברה.

החברה הנרכשת מציעה מגוון מוצרים בתחום בריאות האישה, ובהם תרופות לטיפולים גינקולוגיים, טיפול באוסטיאופורוזיס ובתופעות של גיל המעבר. מכירות החברה בשנת 2009 הגיעו ל-100 מיליון אירו, רובם באיטליה וצרפת. כחלק מהסכם הרכישה, טבע רכשה גם את זכויות ההפצה למוצרי ת'רמקס במספר מדינות, ובהן ספרד וברזיל. ת'רמקס מתכננת להיכנס לשוק אמצעי המניעה, ובצבר המוצרים שלה נמצאת גם גלולה למניעת הריון שמבוססת על אסטרוגנים טבעיים, שהשלימה לאחרונה ניסויים קליניים מתקדמים ונמצאת בתהליך קבלת אישור שיווק באירופה.

טבע נכנסה לפעילות בתחום בריאות האישה כאשר רכשה את באר בשנת 2008, ובחברה דיברו על יעד הכנסות של מיליארד דולר בשנה מהתחום. התוכנית האסטרטגית שטבע פרסמה בתחילת השנה כוללת יעד שאפתני, לפיו 17% מהכנסותיה בתחום הממותג (תרופות מקוריות) יגיעו ממוצרי בריאות האישה בשנת 2015, כלומר היקף מכירות של 1.56 מיליארד דולר.