לנצל הגאות בשוק: און טראק הגישה תשקיף לגיוס 40 מ' ד'

החברה, המפתחת כרטיסים חכמים ללא מגע יד אדם, נסחרת בבורסת הנאסד"ק לפי שווי של 69 מיליון דולר לאחר שאשתקד הוסיפה לערכה 127%

ערימת תשקיפי המדף של החברות הישראליות הנסחרות בשוק ההון האמריקני ממשיכה לגבוה. לחברות דוגמת אורבוטק ואלוט הצטרפה ביום שני האחרון און טראק (On Track), המפתחת כרטיסים חכמים שמבוססים על מעבדי מיקרו ללא מגע, ומיועדים לפעולות תשלום ולהפקת דרכונים ותעודות זהות.

און טראק, שנסחרת לפי שווי של 69 מיליון דולר, הגישה תשקיף מדף לגיוס של עד 40 מיליון דולר במניות ו/או אופציות ו/או יחידות מסחר הכוללות כמה סוגי ני"ע שונים.

תשקיף מדף דומה בתכניו לתשקיף שמוגש טרם הנפקה ראשונית, אך בין השניים יש שני הבדלים מהותיים: ראשית, תשקיף מדף אינו כולל רשימה של בנקי השקעות שילוו את החברה כחתמים בתהליך, ושנית, הוא תקף לשנתיים מיום הגשתו.

כך, תשקיף מדף מאפשר לחברה שמגישה אותו לקצר את תהליך גיוס ההון ו/או חוב ברגע שהוא תופס תאוצה, וכך לנצל במהרה חלון הזדמנויות שנפתח. סכום הגיוס המצוין בו אינו מחייב, וברגע האמת יכול להיות נמוך ממנו.

ואכן, העיתוי שבו בוחרת און טראק לנסות ולגייס הון מציבור המשקיעים אינו מקרי. מניית החברה גמעה 127% במהלך 2010, לאחר שהחברה עלתה על דרך המלך והציגה שיפור ניכר בתוצאותיה הכספיות. לאחר עשור רצוף של שורה תחתונה אדומה, סיימה און טראק את הרבעון השלישי של 2010 עם רווח נקי (על בסיס GAAP) של 608 אלף דולר, וזאת לעומת הפסד נקי של 5.2 מיליון דולר ברבעון המקביל של 2009. הכנסות החברה ברבעון זה עמדו על 14.8 מיליון דולר - פי שניים מההכנסות ברבעון המקביל של 2009.

רכישת פעילויות

לאון טראק יש כרגע נכסים נזילים בשווי של 26.7 מיליון דולר, וסביר להניח שאת ההון שתגייס - אם וכאשר תגייס - תקצה בחלקו לביצוע רכישות של פעילויות נוספות שישדרגו את שיעורי הצמיחה של החברה. ואכן, הוכחה לכך ניתן למצוא בהודעת החברה מיום שני האחרון, שלפיה היא רכשה את העמיתה הישראלית גניס מערכות (Ganis Systems).

גניס, שהוקמה לפני 20 שנה, מספקת פתרונות תשלום עבור שירותי חנייה. לפי הודעת און טראק, תשלם האחרונה סכום צנוע של 400 אלף דולר במזומן, וכן תקצה 130,521 מניות און טראק לבעלי המניות של גניס. מניות אלו שוות כרגע 367 אלף דולר, ולכן שווי הרכישה הכולל נמוך ממיליון דולר. נוסף לכך, בעלי המניות של גניס יקבלו במהלך שלוש השנים הבאות עד 450 אלף דולר נוספים - אם וכאשר תעמוד גניס באבני דרך שנקבעו עבורה.

און טראק מתכננת לשלב בין הפתרונות של גניס לאלו של החברה הבת Parx, שמספקת אף היא פתרונות תשלום עבור שירותי חנייה, וכך להגדיל את היצע המוצרים של החברה ולהציע אותו לגופים מוניציפליים דוגמת עיריות. "רכישת נכסי גניס עולה בקנה אחד עם האסטרטגיה של און טראק שלפיה מתמקדת החברה בפתרונות המניבים הכנסות חוזרות", ציין בהודעה עודד בשן, מנכ"ל און טראק. לדבריו, נכסי גניס יחזקו את הנוכחות של און טראק באירופה ובצפון אמריקה.