מנכ"ל מליסרון כבר מרוויח מיליונים מרכישת בריטיש ישראל

עוד בטרם נסגרה עסקת הענק שבה תרכוש מליסרון את בריטיש, ניצל משה רוזנבלום, לשעבר מבכירי בריטיש, את מחירה הגבוה של מניית החברה כדי לממש אופציות ב-2.3 מ' ש'

רמות השיא שסביבן משייטת בימים אלה מניית בריטיש ישראל - גם על רקע העברת השליטה הצפויה בחברה למליסרון של יולי עופר - לא נעלמו מעיניהם של מנהלים בכירים בחברת הנדל"ן המניב, וחלקם פועלים למימוש אופציות שהיו בידיהם.

אליהם מצטרף גם משה רוזנבלום, לשעבר מנכ"ל קניוני ישראל מקבוצת בריטיש ישראל והיום מנכ"ל מליסרון, הרוכשת הצפויה. רוזנבלום מימש בימים האחרונים אופציות למניות בריטיש ישראל, שתמורתן קיבל 2.3 מיליון שקל.

רוזנבלום עזב את תפקידו בבריטיש לפני כשנה וחצי, ועבר לנהל את מליסרון, שאמורה כאמור לרכוש את השליטה בבריטיש. למרות שעזב, נשמרה לרוזנבלום הזכות לממש את האופציות ולמכור את מניות המימוש, וכאמור הוא בחר לעשות זאת כעת. על פי הערכות, צבר רוזנבלום לאורך השנים סכום של כ-3.5 מיליון שקל ממימוש אופציות בריטיש.

האופציות שחולקו לבכירי בריטיש ישראל הוקצו להם בעת הנפקת החברה ביוני 2007. מועד פקיעת האופציות הוא ארבע שנים לאחר חלוקתן, כלומר ביוני 2011. הבכירים קיבלו 2.5 מיליון אופציות, ומימשו עד היום קרוב ל-90% מהן. האופציות הוקצו במחיר מימוש של 12.3 שקל למניה. עם הזמן עודכן המחיר ל-10.7 שקלים למניה, בשל הדיבידנדים שחילקה החברה. כיום מחיר מניית בריטיש הוא 13.4 שקל למניה, גבוה ב-25% ממחיר המימוש.

ששת בכירי בריטיש שמימשו לאורך התקופה את האופציות מחזיקים כעת בהון העומד על כ-22 מיליון שקל. בהיקף המניות הגבוה ביותר מחזיק סמנכ"ל הכספים טל גינזבורג, עם כ-7 מיליון שקל, ואחריו סמנכ"ל הניהול מיכאל קירשנבוים עם 4.46 מיליון שקל. מנכ"ל החברה, עמיר בירם, מחזיק מניות בשווי נמוך יחסית, של פחות מ-3 מיליון שקל, ונוסף לכך הוא מהווה חלק מדבוקת השליטה בחברה, שעם מכירתה הוא יגרוף 80 מיליון שקל.

בריטיש ישראל, שבשליטת ליאו נואי, פעילה בעיקר בתחום הקניונים, ומחזיקה בכ-20 קניונים ומרכזים מסחריים. החברה נסחרת לפי שווי של 2.25 מיליארד שקל, ואת תשעת החודשים הראשונים של 2010 היא סיימה עם רווח של כ-249 מיליון שקל.

כאמור, בספטמבר האחרון סיכמה בריטיש ישראל על מכירת מניות השליטה בה (71%) למליסרון הציבורית ולחברת עופר השקעות הפרטית, שתיהן בשליטת משפחת יולי עופר, תמורת 1.7 מיליארד שקל.

בריטיש
 בריטיש