CBOE תשיק מדדי פחד חדשים למניות כמו אפל וגוגל

המדדים החדשים ישקפו את תנודתיות מחירי מניות של החברות ■ "אם משקיע רוצה להיכנס לשוק האופציות ולבטח את מניות הגוגל, הוא ידע כמה יעלה לו הביטוח לטווח הקצר"

בורסת האופציות של שיקאגו (CBOE) תשיק מדדי תנודתיות ("מדדי פחד") חדשים עבור מניות מסוימות כמו אפל וגוגל . המדדים החדשים ישקפו את תנודתיות מחירי מניות של החברות החל מה-7 ביוני, כך לפי הצהרה של ה-CBOE.

מדדי תנודתיות מודדים את סטיות התקן של המניות, בדומה למדד VIX המשקף את התנודתיות במדד S&P 500. מדדי תנודתיות יושקו גם על מניות כגון גולדמן זאקס ואמזון.

דומיניק סלויו, בכיר בחברה שיצרה את מדד ה-VIX, מסביר כי מדדי תנודתיות הינם גורם המשפיע על מחירי האופציות, כך שהמדדים החדשים שיושקו על המניות יסייעו למשקיעים להעריך עד כמה האופציות יקרות. ה-VIX, למשל, קשור לחוזים ל-30 יום של מדד S&P 500.

"תנודתיות נתפסת בתור העלות של הביטוח על המוצר הספציפי", הוסיף סלויו. "כך שאם משקיע רוצה להיכנס לשוק האופציות ולבטח את מניות הגוגל שלך, הוא ידע כמה יעלה לו הביטוח לטווח הקצר".

האופציות של אפל היו השלישיות הכי נסחרות בארה"ב בעוד האופציות של גולדמן זאקס נמצאה ב-2010 במקום ה-11, כך לפי נתוני ה-CBOE.

מניית CBOE נפלה ב-0.3% אתמול (ד') וננעלה בשיעור של 23.75 דולר. ירידה זו היא המשך לנפילה של 18% מאז הנפקת החברה לבורסה.