נתניהו הורה לשב"כ לחקור בכירים בלשכתו בחשד להדלפות

רה"מ חשד כי הבכירים הדליפו מידע רגיש לעיתונאים ■ הנחקרים: היועץ לביטחון לאומי עוזי ארד, ראש הלשכה נתן אשל, היועץ רון דרמר, מזכיר הממשלה צבי האוזר ויועץ התקשורת ניר חפץ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הורה לשב"כ לחקור בכירים בלשכתו בחשד כי הדליפו מידע ביטחוני רגיש לעיתונאים - כך נודע ל"גלובס".

במסגרת זו נחקרו באחרונה מרבית אנשי לשכת נתניהו ובכירים נוספים במשרד ראש הממשלה, בהם ראש המועצה הלאומית לביטחון (מל"ל) עוזי ארד, ראש הלשכה נתן אשל, היועץ המדיני רון דרמר, מזכיר הממשלה צביקה האוזר וראש מערך ההסברה לשעבר ניר חפץ.

לאחר חקירת השב"כ נקראו כולם גם לחקירת פוליגרף בשב"כ. היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, עודכן בנושא, והחקירה נעשתה בתיאום עימו ועל דעתו.

כבר ביום חמישי שעבר פירסם "גלובס" את תחילת הפרשה. ההדלפה, מתוך ישיבה רגישה וסגורה, התרחשה לפני כ-4 חודשים.

ראש הממשלה, שהחל לחשוש כי חומרים סודיים מודלפים מיישבות רגישות, ביקש מהשב"כ לחקור את כל אנשי הלשכה. הוא דן בנושא עם ראש השב"כ, יובל דיסקין, ובעקבות זאת עקב השב"כ והאזין לכל פקידי משרד ראש הממשלה. מאוחר יותר הוזמנו כולם לבדיקת פוליגרף.

מהשב"כ נמסר בתגובה כי "שירות הביטחון הכללי חקר בחודשים האחרונים חשד להדלפה של מידע רגיש, וזאת לאור פניית ראש הממשלה בנושא. החקירה התקיימה בתיאום עם היועץ המשפטי לממשלה ועל דעתו. במסגרת החקירה נחקרו שורה של אנשים הן בלשכת ראש הממשלה והן נוספים. בתום החקירה נמצא כי ההדלפה לא בוצעה על-ידי גורם כלשהו בלשכת ראש הממשלה. תוצאות החקירה הובאו לידיעת היועץ המשפטי לממשלה".