ביהמ"ש: אברי גלעד יחשוף את הסכמיו עם גורמי פרסום

זאת במסגרת תביעת הדיבה שמנהלים נגדו משה נור ונורסטאר על רקע סוגיית השילוט באיילון

אברי גלעד ייאלץ לחשוף בפני בית המשפט את כל ההסכמים המסחריים שעליהם הוא חתום עם גורמי פרסום - כך הורה בית המשפט המחוזי בתל-אביב למגיש הטלוויזיה, במסגרת תביעת הדיבה שמנהלים נגדו משה נור ונורסטאר מ-2008.

גלעד התנגד לדרישה וטען כי היא מהווה פגיעה בפרטיותו. עוד הסביר כי הוא מתוגמל על-פי מידת שיעור הצפייה בתוכניותיו, ולכן הדרישה אינה מוצדקת. גלעד שימש כפרזנטור של רשת מגה בול.

במסגרת תביעת הנזיקין ולשון הרע על סך 2.8 מיליון שקל - שהוגשה באמצעות עו"ד גדיאל בלושטיין ממשרד בלושטיין, בר-קהן, ציגנלאוב - טוענים התובעים כי גלעד מנהל נגדם מלחמת חורמה בעניין השילוט בנתיבי איילון, תוך שימוש בלשון הרע. בין היתר נטען כי גלעד רמז כי חברי הכנסת שביקשו אז לשמר את השילוט על איילון עשו זאת מסיבות כספיות לא כשרות.

"האשמה מפליגה"

עו"ד בלושטיין טוען כי גלעד נאבק בשלטי החוצות משום שהוא רואה בפרסום החוצות באיילון "גורם מתחרה, שכן הוא עצמו מופיע בפרסומות בטלוויזיה ובעיתונות, ולמעשה מרוויח ישיר מהסרת שלטי החוצות, כי כך ייגדל נתח הפרסום שלו ברדיו ובטלוויזיה".

על כן הוא דרש לחשוף את כל הסכמיו של גלעד, גם עם גופי השידור שבהם הוא עובד, ובכללם זכיינית ערוץ 2 רשת וגלי צה"ל.

על טענה זו אמר השופט במסגרת החלטתו כי זו האשמה "מרחיקת לכת ומפליגה בחומרתה, והתובעים יידרשו להוכחות כבדותמשקל להוכיחה". ואולם, השופט החליט לאפשר להם לנסות ולבסס את הטענה, ולכן קיבל את בקשתם באופן חלקי, כלומר הורה לעיין בהסכמים של גלעד עם גורמי פרסום.

הצדדים הסכימו כי גלעד יהיה רשאי להשחיר פרטים כמו השכר שקיבל, תאריכים ושמות מפרסמים. עם זאת, הוא יחשוף את מנגנון התגמול שלו.

ב-2006, בעקבות עתירת תנועת פעולה ירוקה, הורה בית המשפט המחוזי בתל-אביב על הסרת שלטי החוצות בנתיבי איילון. הצעת חוק פרטית של חבר הכנסת לשעבר יורם מרציאנו התקבלה ב-2008, וכך הוצאו נתיבי איילון מהגדרת דרך בינעירונית, והוכשרה החזרת השלטים.

גלעד, שהיה מהפעילים הבולטים נגד החזרת השילוט, יצא במסגרות שונות נגד המהלך, ולפחות שתי התבטאויות שלו הובילו את נור למצוא בהם דיבה.

כפי שפורסם באחרונה ב"גלובס", גלעד דרש מזכיינית ערוץ 2 רשת להסיר שלט ענק שלו שהציבה הזכיינית סמוך למחלף השלום בתל-אביב.