גיוס ללא כבלים: ג'נרל מוטורס השקיעה 5 מיליון דולר בפאוארמט

פאוארמט פיתחה משטח להטענה אלחוטית של iPhone ובלקברי ■ GM חתמה גם על הסכם מסחרי עם פאוארמט שיאפשר הטענת מכשירים אלקטרוניים אישיים, ללא צורך בכבלים

השקעה ראשונה של זרוע ההשקעות של ג'נרל מוטורס (GM) בישראל: קרן ההון סיכון של יצרנית הרכב השקיעה 5 מיליון דולר בחברת הסטארט-אפ הישראלית PowerMat, המפתחת משטח המאפשר הטענה אלחוטית של עד שלושה מוצרים בו-זמנית - כגון iPhone, נגני iPod של אפל ומכשירי הבלקברי של RIM - ללא צורך בכבלים.

ההון שגייסה החברה יסייע לה להאיץ את פיתוח הטכנולוגיה שלה, ולהרחיב את הפעילות העסקית בעולם.

על-פי נתוני IVC, סך ההון שגייסה החברה (כולל הגיוס הנוכחי) הוא 25 מיליון דולר. עם המשקיעים שלה נמנים גם ריצ'ארד סטון ורון פרבר. בחברה מועסקים 60 איש במרכז הפיתוח בנווה אילן וכן במרכז פעילות בדטרויט.

פאוארמט הוקמה ב-2007 על-ידי רן פוליאקין המנכ"ל, ולדבריו הטכנולוגיה שלה מספקת "העברת כוח בטוחה, יעילה, שאינה מבזבזת אנרגיה".

על-מנת להטעין את מכשירי הסלולר, יש להשתמש בסוללה ייחודית או בנרתיק ייעודי למכשיר הטלפון. לאחר מכן, ניתן להניח על המשטח את הטלפון ולטעון אותו באופן מיידי.

פאוארמט הציגה לראשונה את המוצר שלה בכנס CES שנערך בינואר 2009, ובתחילת 2010 אמר פוליאקין ל"גלובס" כי החברה מכרה ב-2009 כ-750 אלף יחידות בארה"ב. הצפי הוא להגיע למכירות של 5 מיליון יחידות ב-30 אלף חנויות עד סוף 2010. מוצרי הטעינה של החברה נמכרים במספר רשתות קמעונאיות בארה"ב, בהן בסט-ביי ו-וול מארט.

המוצר ישולב בשברולט

במקביל, פאוארמט וג'נרל מוטורס הודיעו בתערוכת מוצרי האלקטרוניקה CES שנפתחה אתמול באופן רשמי בלאס וגאס, על הסכם מסחרי שיאפשר הטענת מכשירים אלקטרוניים אישיים, ללא צורך בכבלים לטעינה, ברכבים עתידיים שתייצר ג'נרל מוטורס החל מ-2012.

המכונית הראשונה שבה ישולב המוצר של הסטארט-אפ הישראלי היא המכונית החשמלית שברולט וולט של ג'נרל מוטורס.

גיל גולן, מנכ"ל ג'נרל מוטורס ישראל העומד גם בראש ג'נרל מוטורס ונצ'רס בישראל, אמר כי "החברה מאמינה בישראל כמרכז לחדשנות טכנולוגית, ולא בכדי נבחרה ישראל לצד המרכז בעמק הסיליקון להוביל את פעילות קרן ההון סיכון של התאגיד".

להערכתו, חלק משמעותי מפעילות הקרן יופנה להשקעה בחברות טכנולוגיה ישראליות. "אנו בוחנים מספר חברות נוספות ואני מאמין שחלקן יבשילו לידי השקעה בחודשים הקרובים", הוסיף גולן.

ג'נרל מוטורס הקימה מרכז מחקר ופיתוח בישראל בתחילת 2008. קרן ההון סיכון של התאגיד הוקמה ביוני 2010, במטרה לסייע לחברה לאתר חדשנות טכנולוגית וליישמה בתהליך פיתוח המוצרים של החברה. לקרן זו הוקצו 100 מיליון דולר לשנה הראשונה, וסכום דומה יוקצה בכל שנה בשנים הקרובות.