טרישה: ה-ECB לא יכול להחליף ממשלות חסרות אחריות

נגיד הבנק המרכזי של האיחוד: "מדיניות מוניטרית אחראית לא יכולה להוות תחליף לפעולות של הממשלות ועליהן להפגין אחריות וריסון"

נגיד הבנק המרכזי של האיחוד האירופאי, ז'אן קלוד טרישה, הפציר היום בממשלות של מדינות אירופאיות הסובלות מגרעונות גבוהים להמשיך ולקצץ בגרעונות ולשמור על אחריות פיסקאלית.

"מדיניות מוניטרית אחראית לא יכולה להוות תחליף לפעולות של הממשלות ועליהן להפגין אחריות וריסון", אמר טרישה היום (ו') בנאום שנשא בגרמניה. "האיחוד לא יכול לעצור פתאום באמצע התהליך. ההצעות שראינו בבריסל לא מספקות לדעת הבנק המרכזי".

"אנו צריכים להיות מאוד נוקשים בהטלת סנקציות אם עוברים על החוקים שנקבעו מראש. לא צריכה להיות גמישות כי היא תוביל לעוד גמישות והמשבר רק יעמיק", אמר טרישה.

יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, הופיע אף הוא היום - בפני ועדת התקציב של הסנאט כשהוא בטוח יותר בעתיד הכלכלה האמריקנית אך לא מספיק כדי לסגת מתוכנית ה'פד' לרכוש אגרות חוב בהיקף של 600 מיליארד דולר - תוכנית עליה הכריז הבנק המרכזי האמריקני בנובמבר 2010. עדותו של ברננקי החלה שעה לאחר פרסום דוח התעסוקה החודשי, ב-16:30 שעון ישראל.

ברננקי אמר, בין השאר, כי יש יותר סימנים לכך שהצמיחה בארה"ב היא בת קיימא. עם זאת, ברננקי גם ציין כי הוא מודאג מקצב ההתאוששות האיטי של שוק העבודה ומכך שיש סכנה לדפלציה.