שיא כל הזמנים לקרנות המנייתיות: גייסו 270 מיליון שקל

מיטב: תעשיית הקרנות פתחה את 2011 עם גיוסי ענק של כ-1.4 מיליארד שקל ■ 900 מיליון שקל בקרנות המסורתיות ו-500 מיליון שקל בקרנות הכספיות

במיטב מסכמים היום (א') את השבוע הראשון של 2011 בתעשיית הקרנות ומציינים כי הגיוסים גוברים וציבור המשקיעים ממשיכים להגדיל את רמות הסיכון. הקרנות המנייתיות רשמו שיא של כל הזמנים ברמת הגיוסים השבוע וקרנות אג"ח חברות וכללי חוזרות לתמונת הגיוסים בשבוע הטוב ביותר עבורן בחודשיים האחרונים.

תעשיית הקרנות פתחה את 2011 עם גיוסי ענק של כ-1.4 מיליארד שקל: 900 מיליון שקל בקרנות המסורתיות ו-500 מיליון שקל בקרנות הכספיות. הקרנות המנייתיות שוברות מחדש את שיא כל הזמנים, עם גיוס שבועי של כ-270 מיליון שקל.

קרנות אג"ח חברות וכללי גייסו 440 מיליון שקל, במיטב מציינים כי קרנות האג"ח חוזרות לגייס על רקע העליות הנאות באפיק הקונצרני השבוע, ואף בזכות הרגיעה באפיק הממשלתי.

באפיק הממשלתי עדיין פדיונות, אם כי במיטב מציינים כי הפדיונות בקצב נמוך יחסית. בקרנות אג"ח מדינה כללי וצמוד מדד פדיונות בגובה 150 מיליון שקל ומנגד, גיוסים של כ-330 מיליון שקל בקרנות השקליות.

לגבי קרנות ממונפות ואסטרטגיה, מעריכים במיטב כי הקרנות בשבוע מוצלח נוסף עם גיוסים של כ-30 מיליון שקל. מנגד, קרנות אגד חוץ עדיין בטריטוריה השלילית, אם כי בצורה רגועה בהרבה מחודש שעבר, זאת לאחר שפדו בשבוע החולף כ-10 מיליון שקל.

מתחילת החודש, עלו נכסי תעשיית קרנות הנאמנות בכ-2 מיליארד שקל המיוחסים לגיוסים נטו של כ-1.4 מיליארד שקל ולעליית ערך נכסי הקרנות בשווי של כ-600 מיליון שקל. זאת, על רקע עלייה בשיעור של כ-0.4% במדד מיטב לקרנות הנאמנות מתחילת החודש.