yes לניצן חן: התערב בנושא ההורדות הפיראטיות

סמנכ"לית הרגולציה של yes ליו"ר מועצת הכבלים והלוויין: "לאחרונה אנו עדים להתגברות פעילותם של אתרי אינטרנט המפרים את זכויות הקניין הרוחני של yes ושל גורמי שידור נוספים"

חברת הלוויין yes קוראת לרגולטור להתערב במלחמה בהורדות הפיראטיות. במכתב ששלחה סמנכ"לית הרגולציה של yes, מיכל רפאלי, ליו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, היא כותבת: "אבקש להדגיש את הצורך בהתערבותו הדחופה של הרגולטור כנגד פעילותם של אתרי אינטרנט המפיצים ומשדרים תוכן באופן מפר, הפוגעת באופן חמור בפעילותה של yes ושל יתר גורמי השידור".

לדבריה, "לאחרונה אנו עדים להתגברות פעילותם של אתרי אינטרנט המפרים, בריש גלי, את זכויות הקניין הרוחני של yes ושל גורמי שידור נוספים, בתכני טלוויזיה, הנרכשים מצדדים שלישיים בארץ ובחו"ל, וכן בהפקות מקור - שהן פרנסתם של יוצרים, שחקנים, במאים, ומפיקים ישראלים.

"לעתים אתרים אלה אף משדרים תוכן שלא כדין באופן סימולטני ובמקביל לשידור התוכן בערוצי הטלוויזיה, ובכך פוגעים 'בזמן אמת' בשידורים החוקיים... מיותר לציין כי עיקר הפגיעה נגרמת לבעלי רישיונות המשלמים למדינה תמלוגים ודמי רישיון, והנושאים בחובות רגולטוריות כבדות, ומצפים מן הממשלה כי תפעל להגן על הרישיונות אותם היא מעניקה".

על-פי רפאלי, תופעה זו עלולה להביא לדילול התכנים המגיעים לשידור בישראל, עקב חשש של בעלי הזכויות הזרים לפגיעה בזכויותיהם. בתוך כך, היא גם פוגעת בתמלוגים המשולמים ליוצרים.

"שתיקתה של הממשלה, ובעיקר גורמי משרד התקשורת, מועצת הכבלים והלוויין ומשרד המשפטים, נתפסת בציבור כאות להמשך הפעילות המפרה", כותבת רפאלי.

רפאלי קוראת לחן לכלול במסגרת קביעת הצוות לבחינת הרגולציה באינטרנט את החלטותיו, אמירות קונקרטיות על צעדים למיגור תופעת הפיראטיות.

ממועצת הכבלים והלוויין נמסר כי "השמירה על זכויות השידור ומיגר הפיראטיות הוא עיקרון חשוב מאין כמותו, שיש מקום להסדירו, ואולם הצוות לבחינת רגולציה על הטלוויזיה באינטרנט אינו המקום להסדירו".