כך מפוצצים בועת נדל"ן: הסינים יאשרו לראשונה מס רכוש

לראשונה אי פעם, אישר משרד האוצר לערים להטיל כבר ברבעון הראשון מס רכוש כדי לצנן את מחירי הדירות ■ עד כה נמנעו מאישור צעדים מסוג זה מחשש לפגיעה בהשקעות במדינה

בזמן שאצלנו עדיין מנסים לשבור את הראש באשר לפיתרונות אפשריים לבועת הנדל"ן- הסינים ממשיכים להילחם במחירי הדירות בכל הכוח: עיתונים במדינה מדווחים הבוקר כי לראשונה בתולדותיה, צפויה סין להטיל מס רכוש כבר ברבעון הראשון על נכסים בעיר צ'אנקינג וכנראה גם בשנחאי.

צ'אנקינג הייתה הראשונה לקבל אישור עקרוני למהלך ממשרד האוצר הסיני, ועל פי הערכות אנליסטים במדינה יעמוד המס על 1%.

עד כה נמנעו בסין מאימוץ מודל מיסוי שכזה מחשש שהדבר יביא לפגיעה בהשקעות במדינה ויזיק להתפתחות שוק ההון המקומי - אך לדברי בכירים בממשל "מחירי הנדל"ן מצריכים נקיטת אמצעים בהם המשטר לא נקט עד כה".

על פי ההערכות, יאומץ המודל תחילה במספר ערים מרכזיות לתקופת ניסיון ולאחר מכן תיבחן הרחבתו לאזורים נוספים במדינה. מלבד צ'אנקינג צפויה גם שנחאי לאמץ את המודל כבר ברבעון הקרוב כשאחריה תצורף גם בייג'ין וכן ערים נוספות לפיילוט.

מחירי הנדל"ן בסין המריאו בשנה החולפת, על אף מספר צעדים רגולטוריים, בשיעור חד של למעלה מ-20%.

לאור זאת, צפו אנליסטים לצעדים נוספים של הידוק ופיקוח בתחום הנדל"ן - ציפיה שלא הצליחה למנוע תגובה חריפה מצד הבורסה בסין לדיווחים הבוקר, כאשר המדד המוביל השיל 1.6% מערכו במהלך המסחר.