סרטון הסתה ברשת: "לרצוח את עו"ד שי ניצן, המשנה ללדור"

‎סרטון הווידיאו שהופץ באינטרנט מהווה הסלמה במאבק שמנהלים בימין הקיצוני נגד המשנה לפרקליט המדינה בשל הוראתו לחקור קריאות יהודים לרצוח ערבים ■ המשטרה פתחה בחקירה

‎‎משטרת ישראל פתחה בחקירה בעקבות הפצת סרטון וידיאו באינטרנט על-ידי אנשי ימין קיצוני, הקורא לרצוח את המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן. ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב יואב סגלוביץ', הורה כי החקירה הפלילית תנוהל על-ידי היאחב"ל, והודיע כי יפקח בעצמו על התנהלותה.

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ופרקליט המדינה, משה לדור, הודיעו כי הם "רואים בחומרה רבה את סרטון ההסתה שהופץ נגד המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן".

לדברי היועץ והפרקליט, "הפצת הסרטון מהווה שיא שלילי נוסף בתופעה החמורה של הסתה כלפי עובדי ציבור, הממלאים את תפקידם באופן מקצועי וענייני. אנו מקווים כי האחראים למעשה חמור זה יאותרו בהקדם, וימוצה עמם הדין".

וינשטיין הוסיף כי בכוונתו לעקוב מקרוב אחר התנהלות החקירה.

נאמן: הסרטון לא יצא מלשכתי

בנוסף לקריאה לרצח נשלחה הודעת מייל המקושרת לסרטון, מכתובת הנחזית להיות כתובת המייל בלשכת שר המשפטים יעקב נאמן. נאמן עצמו פירסם הבוקר (ב') הודעת גינוי חריפה, ובה הבהיר כי הודעת המייל המקושרת לסרטון מעולם לא יצאה מלשכתו.

"בעקבות הפרסומים כי נשלחה הודעת מייל מלשכתו של שר המשפטים עם אמירות קשות ביותר כלפי ניצן", נמסר ממשרד המשפטים, "מבקשת לשכת השר להבהיר בצורה ברורה ביותר שאינה משתמעת לשתי פנים, כי מעולם לא יצאה הודעה מסוג זה מלשכת השר. הדברים הינם חמורים ביותר, ואנו מגנים אותם מכל וכל.

"לשכת שר המשפטים העבירה את החומר לאגף הביטחון במשרד המשפטים, והוגשה תלונה בעניין למשטרת ישראל ולגורמי אכיפה נוספים. אנו בטוחים כי תבוצע חקירה מעמיקה בנושא עד למציאת הגורמים האחראים".

‏‎‎דין רודף

סרטון הווידיאו שהופץ, הקורא לרצוח את עו"ד ניצן, מהווה הסלמה חריפה במאבק שמנהלים מזה זמן רב גורמי ימין קיצוני נגד ניצן.

בסרטון מוצגים מקרים שבהם נמנע ניצן מלהורות על חקירה פלילית נגד גורמי שמאל, למשל בעקבות הנפת השלט "לסרס מתנחלים" בהפגנת שמאל, או בעקבות תערוכת ציורים שהציגו את שר החוץ אביגדור ליברמן כדמות שטנית.

‏לעומת זאת, ניצן הורה לפתוח בחקירות בעקבות קריאות של אנשי הימין הקיצוני לרצוח ערבים. באחרונה אף הורה ניצן לחקור שתי קבוצות בפייסבוק בגין הסתה נגד ערביי ישראל.

"את האיש הזה צריך לרצוח ומהר, הוא בוגד בעם ישראל ועוזר לערבים", נאמר בסרטון בצורה מפורשת, "במקום להגן על עם ישראל מהערבים, הוא מחפה על הערבים החזירים ומשתף איתם פעולה נגד יהודים. הדבר היחיד שיעזור זה לרצוח את שי ניצן. הוא משתף פעולה עם האויבים, ודינו בוגד ורודף, חייבים לרצוח אותו. הוא רודף יהודים ומתנכל ליהודים. הוא מגן על ערבים ומשתף איתם פעולה".

"שי ניצן מוזמן עכשיו לחקור גם מי קורא לרצוח אותו!!!", נאמר בסרטון. "שי ניצן, כדאי שתתעורר ומהר. שים לב - לא היהודים, אלא הערבים הם האויבים של עם ישראל, שצריך להרוג, כמו שצריך להרוג אותך אויב ישראל, כי אתה מגן על הערבים ובוגד בעם ישראל. מוות לשי ניצן שמגן על הערבים. מוות לערבים שהם גיס חמישי, שנלחמים בנו ויילחמו בנו, במלחמה יחד עם כל הערבים. מוות לשמאלנים. מוות לכל האויבים של עם ישראל".

הסרטון מסתיים במילים: "עכשיו כולם יודעים - הרב כהנא צדק".‏‎‎‏

"חציית קו אדום"

יו"ר ועדת החוקה בכנסת, ח"כ דוד רותם, מסר כי "חרף חילוקי דעות שהיו לי בעבר עם אנשי הפרקליטות, אני רואה בקריאה לפגיעה בהם כחציית קו אדום - אסור לאיים בפגיעה מכל סוג שהיא באדם, בשל תפקידו או תפקודו. יש דרכים לבטא התנגדות, ופגיעה או איום איננה אחת מהן".

לדברי רותם, "כמי שאוים בעבר, אני מבין עד כמה הדבר פוגע במהלך החיים התקין. אני קורא למשטרת ישראל למצות את החקירה ולעקור את הרע מקרבנו".

הפורום המשפטי למען ארץ ישראל פנה הבוקר ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בדרישה לחקור במהירות ולגלות את מפיצי סרטון השנאה.

לדברי מנכ"ל הפורום, נחי אייל, "גם אם יש לנו מחלוקת קשה עם התנהלותו כלפי ההתיישבות, אין להשלים עם איומים ברצח - בין אם מדובר בגורם אלים מימין, ובין אם מדובר בפרובוקציה משמאל או באבישי רביב חדש".