עוד מכה ל-BP: צינור הנפט של אלסקה הושבת בשל דליפה

קו צינור הנפט של אלסקה אחראי להספקה של 15% מסך הנפט המיוצר ע"י ארה"ב ■ BP מחזיקה 47% בצינור הנמתח לאורך 800 מייל ■ מחיר הנפט עולה ל-89 דולר לחבית

הצרות של BP לא נגמרות: בבוקר שבת הופסקה 95% מהפעילות של קו צינור הנפט של אלסקה בעקבות דליפה, אשר כעת עמלים על תיקונה אך מועד החזרה לפעילות עדיין אינו ברור. קו צינור הנפט של אלסקה אחראי להספקה של 15% מסך הנפט המיוצר ע"י ארה"ב. BP מחזיקה 47% בצינור הנמתח לאורך 800 מייל. בעקבות האירוע נרשמות היום ירידות במסחר המוקדם במניות BP ואילו מחירו של החוזה על הנפט שב לטפס לכיוון 89 דולר.

דובר BP סירב להגיב על הדליפה הנוכחית, חודשים ספורים לאחר שהחברה נאלצה להתמודד עם הפיצוץ באסדה במפרץ מכסיקו שגרם לדליפה הימית הגדולה ביותר בהיסטוריה של ארה"ב. "בעבור BP הדליפה באלסקה היא מנה נוספת של חדשות רעות, לאחר שבשבוע שעבר האשימה את החברה הועדה המפקחת על דליפת הנפט במפרץ מכסיקו בכך שלקחה חלק בכל הטעויות שנעשו" אמר היום אנליסט האנרגיה של חברת המחקר JBC.

נציין כי על פי הדו"ח ארה"ב לא רואה את החברה כאחראית היחידה לדליפת הנפט הגדולה. בדוח נכתב, כי האשמה בפיצוץ שהביא לדליפת הנפט הימית הגדולה ביותר בהיסטוריית ארה"ב היא בגלל כשלונות ניהוליים של BP וחברות הקבלנים איתה עבדה Transocean ו-Halliburton. בנוסף, מציין הדוח כי היו גם "כשלונות של הממשלה לספק פיקוח סדיר ואפקטיבי על קידוחי הנפט בים" וכי אם לא תהיה רפורמה בפעולת התעשיות ובהתנהלות הממשלה המצב יכול "לקרות פעם נוספת".

על אף שקיימים מלאים בסופו של הצינור הנמצא בנמל ולדז, התמשכות סגירת הצינור עלולה להשפיע על ההיצע.

Alyeska, החברה האחראית על תפעול הצינור דיווחה כי הדליפה התגלתה ביום שבת ב-8:15 בין החלק התת קרקעי של הצינור לתחנת השאיבה הראשונה בו, והצינור הושבת מפעילות בשעה 08:50 ופעילוויות התיקון החלו מספר שעות לאחר מכן. החברה דיווחה כי עד לשעה 06:00 ביום ראשון תוקנו 90% או 9 מתוך 10 חביות בתוך הבניין. המהנדסים עובדים כעת על בדיקות דליפה בצינור ובוחנים את האופציות, כולל ביצוע מעקף לצינור שנפגע במטרה לחדש את הייצור. החברה ציינה כי לא נרשמה השפעה נראית לעין על הסביבה וכי חיות הבר לא נפגעו.

יחד עם BP מחזיקות בחברת Alyeska גם יצרניות הנפט קונוקופיליפס, אקסון מובייל, שברות ותעשיות קוץ'.