אבנר קופל יקבל דמי תיווך של 3.85 מיליון שקל מבוימלגרין

‎כך נקבע בפסק בורר ■ קופל טען כי הוא זכאי לדמי תיווך של 17.5 מיליון שקל, הודות לתרומתו לעסקה שנחתמה בנובמבר 2009 למכירת אזורים תיירות לדוד פתאל ב-970 מיליון שקל

כמעט שנה חלפה מאז הטיל בית המשפט המחוזי בתל-אביב צו עיקול זמני בהיקף 17.5 מיליון שקל על חשבון הבנק של אזורים שבשליטת שעיה בוימלגרין, בגין תביעת חוב של 17.5 מיליון שקל מצד סוכן הביטוח אבנר קופל.

היום (ב') דיווחה החברה כי הבורר בין הצדדים, עו"ד עמוס גבריאלי, פסק על תשלום של 3.85 מיליון שקל לקופל, כשחלקה של החברה-האם בוימלגרין קפיטל מתוך סכום זה עומד על 25% (כמיליון שקל), וחלקה של אזורים עומד על 75% (כ-2.9 מיליון שקל).

קופל טען כי הוא זכאי לתשלום של 17.5 מיליון שקל, עמלת דמי תיווך, הודות לתרומתו לעסקה שנחתמה בנובמבר 2009 למכירת חברת "אזורים תיירות" לדוד פתאל, תמורת 970 מיליון שקל. הוא מחזיק במסמך החתום על-ידי מנכ"ל אזורים דאז, מתי דב, ומנכ"ל בוימלגרין עד היום, גיל טובול, שלפיו הוא זכאי לקבלת תשלום דמי תיווך, כששעיה בוימלגרין הבטיח לו בזמנו 1.25%-1.5% מהיקף העסקה.

ההיכרות בין קופל, המשמש גם יו"ר מנהלת ליגת העל בכדורסל, לבוימלגרין נוצרה לפני כ-3 שנים, בעת שהשניים חלקו משרד בבית גיבור ספורט ברמת-גן. במסגרת ההיכרות סיפר בוימלגרין לקופל כי הוא מעוניין למכור מלונות שבבעלות אזורים תיירות, או את מניות כל החברה. המשא-ומתן עם אזורים תיירות, בעלת 13 בתי-מלון, החל באוקטובר 2008, כשבוימלגרין קפיטל החזיקה ב-25% מהחברה ואזורים ב-75%.

לאחר השלמת העסקה סירב בוימלגרין לשלם לקופל דמי תיווך, והאחרון פנה לעו"ד דורי קלגסבלד, שאגב גם משרדו שוכן במגדל גיבור ספורט.

בפברואר 2010 הסכימו הצדדים למנות בורר מוסכם שיכריע במחלוקת ביניהם, כשהיום, כאמור, הוא קבע תשלום של 3.85 מיליון שקל לקופל בתוספת מע"מ ובניכוי שכר-טרחתו.