שטיינמץ רומז: תביעת לנגוצקי נגד רציו - מופרכת

חברת סקורפיו שבשליטת בני שטיינמץ עומדת לבקש מביהמ"ש לחייב את הגיאולוג יוסי לנגוצקי להעביר לה את כל מסמכי התביעה שהגיש נגד רציו ■ "הזכויות 'בתמר' לא שייכות ללנגוצקי"

המאבקים על מאגרי הגז נמשכים. ל"גלובס" נודע כי חברת סקורפיו, שבשליטת איש העסקים בני שטיינמץ, עומדת לבקש מבית משפט המחוזי בתל-אביב כי יחייב את הגיאולוג יוסי לנגוצקי, חברת תמר חיפושי נפט וחברת ל.י.א. חיפושים להעביר לידיה את כל מסמכי התביעה שהגיש לנגוצקי נגד רציו, כולל החלקים שאסר בית המשפט לפרסום, בטענה כי כל הזכויות של לנגוצקי בגל B אינן שייכות לו אלא לשותפות STX, בה מחזיקה סקורפיו ב-80%, ולנגוצקי, באמצעות "תמר", ב-20%.

לדברי סקורפיו, באמצעות עורכי הדין רונן יניב וגדעון שפק ממשרד יניב ושות', גירסתם של לנגוצקי ו"תמר", שטוענים בנון-שלנטיות כאילו יש להם, או היו להם, זכויות קנייניות אלה ואחרות בשטח גל B בכלל, ובמיזם הנפט "תמר" בפרט - היא מופרכת, ו"מציאות החיים היא הפוכה ב-180 מעלות מכיוון שכל הזכויות שייכות לשותפות STX".

סקורפיו מוסיפה וטוענת כי לנגוצקי נמנע מלאזכר אותה בתביעת שהגיש נגד רציו, מתוך ידיעה כי אזכורה של סקורפיו או של STX יביא בהכרח לחשיפת הנתונים האמיתיים, כהוויתם בפני בית המשפט, באופן שישמיט את הקרקע תחת התביעה ואולי אף יביא לחיובם בהוצאות יוצאות דופן.

עוד טוענת סקורפיו כי התובעים "שכחו" לציין כי במסגרת הסכמים שערכה ל.י.א. חיפושים במאי 1999 עם חברת בריטיש גז היא העבירה לידיה את כל זכויותיה ברשיונות גל, כולל גל B וכמובן מיזם הנפט "תמר".

כזכור, לפני כחודשיים הגיש לנגוצקי תביעה כנגד שותפות רציו, ובה הוא טען כי בהסתמך על מידע שהציג לה בשעתו אודות גל B ומאגר הגז "תמר" השקיעה רציו במאגר "לוויתן". לטענת לנגוצקי, המידע מהווה קניין וסוד מסחרי שלו, אשר על בסיסו החליטה רציו להשקיע במאגר הגז "לוויתן" (שכידוע לימים התברר כי הינו המאגר הגדול ביותר שהתגלה אי-פעם בחופי ישראל ואחד המאגרים הגדולים שהתגלו בשנים האחרונות בעולם).

בתביעה נגד רציו טען לנגוצקי כי היו לו במועדים הרלוונטיים או שיש לו זכויות קנייניות אלה ואחרות בשטח גל B בכלל, ובמיזם הנפט "תמר" בפרט. לנגוצקי אף קיבל צו איסור פרסום חלקי של כתב התביעה שהגיש.

כעת טוענת סקורפיו - שכידוע היתה שותפה של לנגוצקי במאגר "תמר" - כי כל הזכויות להן טוען לנגוצקי אינן שלו כלל וכלל, אלא של השותפות STX, בה מחזיקה סקורפיו 80%, ואילו לנגוצקי (באמצעות חברת "תמר" שבבעלותו) מחזיק ב-20%; וכי הוא לא קיבל הרשאה כלשהי, לא מ-STX ולא מסקורפיו, להגיש את התביעה נגד רציו.

סקורפיו מציינת עוד כי לנגוצקי העביר את כל הזכויות שלו ל-STX לפני 10 שנים.

יצוין כי לנגוצקי הגיש תביעה נגד סקורפיו, שנמצאת בבוררות בפני השופט בדימוס בעז אוקון, בטענה כי סקורפיו הפרה את הסכם השותפות בכך שהפסיקה להשקיע במיזם הגז.

באמצעות גילוי המסמכים מתכוונת סקורפיו להגיש תביעת נגד לנגוצקי במסגרת הבוררות המתנהלת ביניהם.