מניית היום: משלימה זינוק של 75% מאז שהצטרפה לת"א

לפני כחודש נרשמה פלוריסטם למסחר בבורסה המקומית ומתחילת השבוע צורפה למדדי היתר, התל-טק והביומד ■ מאמר ב"גלובס" הציג את הפוטנציאל לעליית ערך משמעותית

הכניסה לבורסה הישראלית עשתה לה רק טוב: מניית פלוריסטם ממשיכה גם היום לרכז את תשומת הלב כאשר היא רושמת את עליות השערים החדות ביותר בבורסה. התמיכה במניה יכולה להיות מיוחסת גם למאמר שהתפרסם ב"גלובס" ביום א' האחרון ובו הוצג הפוטנציאל לעליית ערך משמעותית של המניה.

פלוריסטם הפכה לדואלית כשהחלה להיסחר בבורסה הישראלית לפני פחות מחודש, ב-19 בדצמבר, כאשר רק לפני יומיים (ה-9 בינואר) הצטרפה למדד הכללי, למדד היתר, למדד התל-טק ולמדד הביומד היום עולה במניה בכ-12% לאחר שאתמול זינקה בכ-20% וביום א' זינקה ביותר מ-10%. מאז רישומה למסחר בישראל זינקה המניה ב-כ75% והיא נסחרת בשיא של יותר משנתיים

המניה שמרכזת היום מחזור של יותר מ-4 מיליון שקל נסחרת במחיר של 9.07 שקלים המשקפים לה שווי שוק של כ-240 מיליון שקל.

החברה החיפאית, שנוסדה רק לפני שמונה שנים, חרטה על דגלה להפוך פסולת רפואית לתרופה בכך שהיא מעבדת תאי גזע שנלקחים מהשלייה (שנחשבת לפסולת רפואית) בתוך Bioreactor שפיתחה. הסיבה להתעוררות המניה נמצאה בהודעה של חברה אוסטרלית שפועלת באותו תחום, ושמה Mesoblast אשר סגרה עסקה חלומית לפיה תשקיע בה החברה האמריקנית Cephalon 100 מיליון דולר במזומן ועוד 30 מיליון דולר במניות ובנוסף תעביר לה תמלוגים שעשויים להגיע ל-1.7 מיליארד ד'.

עסקה זו גרמה לאנליסט ריי דירקס (Ray Dirks), בעל בית השקעות שקרוי על שמו - להאמין כי מניית Pluristem מתומחרת בחסר, וכי במהלך השנה הקרובה יזנק מחירה לרמה של 6 דולר, ובתוך שנתיים לרמה של 10 דולר (מחיר שישקף שווי חברה של 263 מיליון דולר). לעומת מחיר של 2.3 דולר בה סגרה אתמול המניה בוול סטריט.

אנליזה נוספת לפלוריסטם התקבלה אתמול והפעם היה זה ג'ייסון קולברט, אנליסט הביומד הבכיר של נשיונל סקיוריטיס שהחל לסקר את המניה בהמלצת "קניה" ואומר כי בשווי שוק של 40 מיליון דולר הוא מאמין כי המניה אטרקטיבית. "אנו חושבים כי גישתה של פלוריסטם היא ייחודית ברמות רבות ואנו מצפים כי החברה תעשה מאמצים לחזק את מאזניה בתחילת שנת 2011".