קדמן לשר התקשורת: דרושים סלולריים המותאמים לילדים

המועצה לשלום הילד: לילדים דרוש מכשיר סלולרי מופחת קרינה ואפשרות להגבלת הוצאות

מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, פנה אל שר התקשורת משה כחלון בדרישה לחייב את חברות הסלולר להציע מסלולים מיוחדים לילדים, בהם ניתן יהיה להגביל את חשבון הטלפון ולאפשר מעקב ודווח על ההוצאה הכספית, ואף להציע מכשירים המותאמים לשימוש מפוקח.

על פי נתוני המועצה לשלום הילד, הכנסות חברות הטלפונים הסלולריים מילדים ובני-נוער מגיעות למאות מיליוני שקלים בשנה - כשמחקרים מצביעים על דאגה גוברת של ההורים משימוש לא רצוי בטלפון הנייד על-ידי ילדיהם. כשני שלישים מההורים, כפי שעלה ממחקר שערך משרד התמ"ת בנושא, תומכים בחקיקה שתגביל שימוש בטלפון נייד בקרב ילדים.

על רקע זה מציעה המועצה להציע להורים טלפון מיוחד לילדים (ואף מציעה שמות: "ניילד"; "קיד-פון" או "טלקט") - שיבטיח את יכולת ההתקשרות בין ילד למשפחתו, אך ישמש טלפון בלבד - ללא גלישה, ללא מצלמה, עם מקדם קרינה נמוך ואוזנייה להקטנת הקרינה.

הטלפון יהיה ניתן להטענה על-ידי ההורה (בכרטיס אשראי או בכרטיס טעינה אחר), ויכלול אפשרות להתקשרות חד פעמית לשני מספרי טלפון לפי בחירת ההורה, גם לאחר שסכום ההטענה אזל.

במהלך דיון בנושא בוועדת המדע של הכנסת ניסתה נציגת המועצה, עו"ד כרמית פולק, לשכנע את הוועדה בצורך להרחיב את הדיון לפתיחת מסלול וטלפון מיוחד לילדים - מעבר להגבלת מספר שיחות או סכום לתשלום - אולם לטענת קדמן, דווקא נציג השר הוא שהביע התנגדות להרחבת הדיון בנושא.

כעת מבקשת המועצה ליזום בהקדם דיון בהצעה במשרד התקשורת, על סמך ההמלצות שגיבשה המועצה.