הסדר טיעון עם חוטפי אשת העסקים הירושלמית: 11-12 שנות מאסר

רוברט אבאיב ואנטון פטרקוב, שניים מהמעורבים בחטיפתה לפני כשנה של אשת עסקים מירושלים, הורשעו בחטיפה, קשירת קשר לפשע, שוד, סחיטה באיומים, כליאת-שווא וגניבה

שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, יהודית אמסטרדם, הרשיעה היום (ג'), במסגרת הסדר טיעון, את רוברט אבאיב (38) ואנטון פטרקוב (30) שניים מהמעורבים בחטיפתה לפני כשנה של אשת עסקים מירושלים.

אבאיב ופטרקוב הורשעו, על-פי הודאתם, בביצוע עבירות של חטיפה, קשירת קשר לפשע, שוד בנסיבות מחמירות, איומים, חטיפה לשם סחיטה, סחיטה באיומים, כליאת-שווא וגניבה.

אבאיב הורשע גם בהחזקת סמים מסוכנים לצריכה עצמית ובביצוע התפרצות לבית מגורים - שני תיקים פליליים אחרים שנפתחו נגדו וצורפו לבקשתו להסדר הטיעון.

עוד נקבע כי עונשם של השניים ייגזר בהמשך, כאשר בהתאם להסדר הטיעון עונשו של אבאיב יעמוד על 12 שנות מאסר, ועונשו של פטרקוב על 11 שנות מאסר.

3 המתלוננות בתיק נתנו את הסכמתן להסדר הטיעון.

נאשם נוסף בפרשה, מיכאל ירוסלבסקי, עומד לדין בנפרד ומואשם גם בעבירה של ניסיון רצח של איש עסקים מרמת-גן.

כזכור, אשת העסקים הירושלמית ומנהלת משק-הבית שלה נחטפו בתחילת אפריל 2010 על-ידי הנאשמים במטרה לסחוט מהן כספים, והוחזקו במשך 3 ימים בדירת מסתור בפתח-תקווה. החוטפים דרשו כופר בסך 3.5 מיליון דולר תמורת שחרורן של השתיים. בהמשך הן שוחררו במבצע חילוץ "נוסח הוליווד" על-ידי המשטרה.