נתונים חזקים בארה"ב: המלאים הסיטונאיים ירדו במפתיע

מדובר בירידה הראשונה במלאים הסיטונאיים מאז דצמבר 2009 ■ יחס מלאי-מכירות נפל בנובמבר ל-1.15 חודשים ■ המכירות הסיטונאיות עלו ב-1.9% מעל לתחזיות

משרד המסחר האמרקיני דיווח היום (ג') כי המלאים הסיטונאיים בארה"ב ירדו במפתיע בחודש נובמבר, כאשר המכירות הסיטונאיות עקפו את התחזיות. מדובר בנתונים מעודדים לחוזקו של הביקוש הסיטונאי בארה"ב.

המלאים הסיטונאיים ירדו ב-0.2% לרמה מותאמת של 425.5 מיליארד דולר. זאת בניגוד לתחזיות האנליסטים לעלייה של 1% במלאים לאחר עלייה מותאמת של 1.7% בחודש שעבר. מדובר בירידה הראשונה במלאים הסיטונאיים מאז דצמבר 2009.

במקביל, המכירות הסיטונאיות בנובמבר עלו ב-1.9% לרמה מותאמת של 370.01 מיליארד דולר, הרבה מעל לתחזיות לעלייה של 1.5%. זאת לאחר שמכירות סטונאיות באוקטובר עלו בשיעור מתוקן של 2.6%.

הנתונים החזקים אודות העלייה החדה במכירות הסטונאיות והירידה במפתיעה במלאים מצביעים כי הביקוש במהלך עונת הקניות לחגים היה חזק יותר מציפיות הקמעונאים.

עוד נתון חיובי פורסם לגבי יחס מלאי-מכירות, המודד כמה זמן יידרש כדי לרוקן את המלאי בקצב המכירות הנוכחי, שגם הוא נפל בנובמבר ל-1.15 חודשים, מרמה מתוקנת כלפי מטה של 1.17 באוקטובר.