מבול התשקיפים לא נפסק: פרוטליקס רוצה לגייס עד 150 מ' ד'

מפתחת התרופות אמורה לקבל לקראת סוף פברואר אישור FDA לשיווק תרופה למחלת הגושה

יותר ויותר חברות ישראליות מעוניינות לנצל את הגאות הנוכחית בשוקי ההון לגיוס הון משני. אחרי אלוט, קריקס, און-טראק ואחרות, הגיע אתמול התור של פרוטליקס, מפתחת התרופות ואחת מיצרניות הערך הישראליות המשמעותיות שצמחו בשוק ההון האמריקני בשנתיים האחרונות.

פרוטליקס , שנסחרת בשוק ההון המקומי ובבורסת AMEX האמריקנית, הגישה אתמול לרשות ני"ע האמריקנית תשקיף מדף, לפיו בכוונתה לגייס עד 150 מיליון דולר במניות בלבד.

תשקיף מדף מצביע על כוונת חברה ציבורית לגייס הון בעתיד הנראה לעין, אך כיוון שמועד הגיוס והיקפו המדויק אינם ברורים (אם אכן ייצא לפועל), חסרה בתשקיף רשימה של בנקי השקעות שילוו את החברה בתהליך. משרד עורכי הדין החתומים על התשקיף הוא מוריסון פורסטר.

ייתכן שפרוטליקס מעוניינת לנצל את רמות המחירים הנוכחיות של המניה כדי לגייס הון נוסף, בטרם תקבל אישור שיווק מה-FDA (רשות המזון והתרופות האמריקנית) למוצר המוביל שלה והמניה תחל להתממש. תרופת הדגל של החברה מיועדת לטיפול במחלת הגושה - מחלה הנגרמת מפגם באנזים, שיוצר הצטברות של מולקולות שומניות באיברים חיוניים בגוף, מה שעלול להוביל למוות.

ואכן, הגשת תשקיף המדף החלישה אתמול את המניה ב-5.6% והיא נסגרה על מחיר של 9.82 דולר, המשקף שווי חברה של 798 מיליון דולר - שווי מכובד מאוד לחברה שעדיין לא מסחרה את מוצרה העיקרי.

אישור ה-FDA אמור להתקבל עד סוף פברואר, ועם קבלתו ייפתח בפני החברה השוק האמריקני, שצפוי להניב לה הכנסות משמעותיות לראשונה בתולדותיה, והיא תהפוך מחברת חלום לחברה שאכן מוכרת את מוצריה.

אך לאישור גם פן שלילי - מניות של חברות שעוברות מחלום מציאות, נפגעות לעיתים קרובות לאחר שהמשקיעים הספקולטיביים שהימרו עליהן עוזבים, ובמקומם נכנסים משקיעים פחות ספקולטיביים בעלי אופק השקעה ארוך יותר.

להסתער עם פייזר

לאחר קבלת האישור (בהנחה סבירה שאכן יתקבל), פרוטליקס מתכננת להסתער על השוק האמריקני יחד עם שותפתה פייזר, מחברות התרופות הגדולות בעולם. פייזר תהיה אחראית על הפצת התרופה ופרוטליקס תהיה אחראית על ייצורה.

קבלת האישור לשיווק התרופה אינה אבן דרך בהסכם בין שתי החברות, ולכן פרוטליקס לא תרשום הכנסה חד פעמית עם קבלתו.

נכון לסוף הרבעון השלישי של 2010 יש לפרוטליקס נכסים נזילים בשווי של 44.4 מיליון דולר, כך שאינה ממש צמאה למזומנים. עם זאת, היא מעוניינת לקדם שני פיתוחים נוספים שנמצאים בתחילת הניסויים הקליניים. הראשון הוא תרופה לטיפול בפגיעות של לוחמה ביולוגית והשני הוא תרופה לטיפול במחלת הפברי - מחלה גנטית הדומה למחלת הגושה. לאחר שהוכיחה את היתכנות הטכנולוגיה שיצרה ואת יכולתה לחבור לחברות גדולות, כדאי לפרוטליקס לנסות לחדור לשוק כמה שיותר מהר עם פיתוחים נוספים.

את פרוטליקס מכסים כרגע שמונה בתי השקעות, רובם עדיין אופטימיים ומצמידים למניה המלצת קנייה ומחיר יעד ממוצע של 11.46 דולר - פרמיה יחסית צנועה של 17% על המחיר הנוכחי. אותם בתי השקעות מעריכים שהשנה יעמדו הכנסות החברה על 59.3 מיליון דולר, ואילו ההפסד הנקי למניה יעמוד על 4 סנט.