חדשות טובות באירופה: גרמניה צמחה ב-3.6% ב-2010

הבנק המרכזי של גרמניה: המשק הגרמני יצמח ב-2% השנה וב-1.5% ב-2012 ■ קלאוס באדר, כלכלן אירופי: "תחזיות הצמיחה עלולות להתגלות כפסימיות"

גרמניה של 2010 עשתה מהפך לעומת השנה הקודמת. בכלכלה הגדולה באירופה נרשמה הצמיחה הגדולה ביותר בכלכלה מזה שנתיים בשנה החולפת כשהייצוא הרב עורר גל של שכירת עובדים ותזרימי מזומנים מהצרכנים.

התוצר הלאומי הגולמי קפץ ב-3.6% באותה שנה לעומת צניחה של 4.7% ב-2009. כך לפי פרסומי לשכה המרכזית לסטטיסטיקה בגרמניה שפורסמו היום (ד'). גרמניה היא הכלכלה הגדולה באירופה.

על פי ציפיות הבנק המרכזי בגרמניה, הכלכלה ב-2011 צפויה לצמוח ב-2% וב-1.5% בשנה הבאה כשברקע החוב של מדינות אירופה מצטמצם, נתון שצפוי להגדיל את הייצוא של גרמניה שמדינות אירופה הן לקוחותיה העיקריות.

"מומנטום הצמיחה ממשיך לתוך הרבעון הראשון של 2011 ותחזיות הצמיחה עלולות להתגלות כפסימיות", אמר לסוכנות בלומברג קלאוס באדר, כלכלן בכיר בחברת Societe Generale. "ייתכן שהכלכלה הגרמנית תגיע למימדים של טרום תקופת המשבר ברבעון השלישי השנה".

מדד הצריכה הביתית עלה ב-2.5% והיה הגורם העיקרי לעלייה בתל"ג. כמו כן, הצריכה הפרטית עלתה ב-0.5%, הוצאות המדינה עלו ב-2.2% והשקעות ההון זינקו ב-5.5%.

262 אלף אנשים יצאו ממעגל האבטלה במדינה, נתון שהביא לקפיצה בהוצאות הביתיות במחצית השניה של 2010. בחודש שעבר, מדד אמון העסקים עלה לשיא, כמו כן גם מדד אמון הצרכנים שלה עלה לשיא של 3 שנים.

נזכיר, כי לגרמניה גרעון תקציבי של 3.5% מהתל"ג בשנה שעברה. "התפצלות הצמיחה בין מדינות גוש האירו יכול להוביל לשיעור אינפלציה גדול יותר בגלל שמדינות הפריפריה של האיחוד לא מוכנות להעלאת הריבית", ג'ורדן מייקלס, כלכלן בכיר בסיטיגרופ.