עברייני תנועה, היזהרו: פסילת רישיון ל-9 חודשים ב-72 נקודות

ועדת הכלכלה אישרה היום תקנה חדשה של שר התחבורה ישראל כץ: נהג שייפסל רישיונו יהיה חייב לעמוד בבדיקות רפואיות ובמבחן עיוני (תיאוריה) ומעשי (טסט) כתנאי לחידוש הרישיון

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (ד') תקנה חדשה של שר התחבורה ישראל כץ, הקובעת כי נהג שיצבור 72 נקודות ויותר - רישיונו ייפסל לתקופה של 9 חודשים, ויחודש רק לאחר שיעמוד בבדיקות רפואיות ובמבחן עיוני (תיאוריה) ומעשי (טסט).

התקנה שנחתמה על-ידי השר כץ קובעת עוד כי נהג שיצבור פעמיים 36 נקודות במשך 6 שנים - רישיונו יישלל ויחודש באותם תנאים.

עד כה, נהג שצבר במהלך 4 שנים 36 נקודות חובה ויותר - רישיונו נפסל לתקופה של 3 חודשים בלבד, והוא נדרש לבצע מבחן עיוני בלבד כתנאי לחידוש הרישיון.

התקנה החדשה לא תחול על נהגים שכבר נרשמו לחובתם 72 נקודות או יותר, אלא אם יירשמו להם עוד 12 נקודות לפחות לאחר כניסת התקנות החדשות לתוקף ובתוך 4 שנים ממועד העבירה הראשונה.

תקנות ניקוד חדשות

בנוסף, אישרה ועדת הכלכלה שורה של תקנות נוספות המייעלות את שיטת הניקוד שנקבעה בשנת 2003, אשר ייכנסו לתוקף 6 חודשים מיום פרסומן ברשומות.

לדברי השר ישראל כץ, תקנות אלה יאפשרו להתמודד טוב יותר עם עברייני תנועה "מועדים" וימנעו מהם להתחמק מביצוע החובות שהוטלו עליהם.

התקנות החדשות קובעות כי נהג שנדרש לבצע קורס נהיגה מונעת חייב לבצע אותו בתוך 6 חודשים מיום קבלת הזימון לקורס. עד כה נדרשו הנהגים לבצע את הקורס בתוך שנה.

עוד נקבע כי נהג שקיבל הודעה אישית על פסילת רישיונו, באמצעות שליח או שוטר למשל - ההודעה תיחשב כתקפה ומחייבת. עד כה נדרש משרד התחבורה לשלוח את הודעת הפסילה באמצעות דואר רשום בלבד.

כמו כן, נקבע כי רשות הרישוי לא תרשום נקודות על עבירות תנועה שדווחו למשרד התחבורה כעבור שנה ויותר ממועד ההרשעה. עד כה לא היתה כל הגבלת זמן ברישום נקודות על עבירות, גם אם הן דווחו לרשות הרישוי באיחור של מספר שנים.

השר כץ הנחה את סמנכ"ל משרדו לבחון מחדש את טבלת ניקוד עבירות התנועה, ותישקל האפשרות לבטל את הניקוד הניתן כיום על חלק מעבירות התנועה המוגדרות כעבירות קלות.

משרד התחבורה
 משרד התחבורה