אחרי הקרב עם "גמדים": תנובה תתחרה גם ב"דניאלה"

תנובה, שרוצה לנגוס במותג המעדנים השני בגודלו בשוק אחרי מילקי של שטראוס, צפויה להשקיע 5 מיליון שקל בהשקת "יופלה שטוזים מוקצף"

שנה אחרי שהשיקה את "יופלה שטוזים", שנועד להתחרות ישירות במותג "גמדים" של שטראוס, תנובה ממשיכה לחדד את התחרות מול קבוצת שטראוס.

ל"גלובס" נודע כי תנובה תשיק בקרוב מתחרה למותג "דניאלה" של שטראוס, תחת המותג "יופלה". מדובר בהשקה הגדולה ביותר של תנובה מאז "שטוזים", ותנובה צפויה להשקיע בה 5 מיליון שקל.

המעדן החדש ייקרא "יופלה שטוזים מוקצף" ויכיל גבינה מוקצפת עם יוגורט BIO ופרי אמיתי. תנובה תשיק את המעדן ב-3 טעמים: וניל, תות ותפוח.

תנובה מבקשת לחזק במהלך זה את מעמדה בקטגוריית מעדני הילדים, שנחשבת לקטגוריה רווחית במיוחד בשוק החלב ושנשלטת על-ידי שטראוס.

מדובר בהשקה אסטרטגית, שכן המותג "דניאלה" הוא המעדן השני בגודלו בקטגוריה, אחרי "מילקי", שהיקף מכירותיו השנתיות לצרכן עומד על למעלה מ-60 מיליון שקל.

בסגמנט הגבינות המוקצפות, שבו פועל גם המותג "בוב ספוג" של טרה, מחזיק המותג "דניאלה" ב-90% מהסגמנט. הגבינות המוקצפות הן הסגמנט הגדול ביותר בשוק הפעוטות. שטראוס שולטת בסגמנט, למרות שהמותג "דניאלה" כמעט ולא נתמך. עיקר הצריכה של דניאלה מתרכזת בפעוטות וילדים בגילאי שנה עד 5 שנים.

שתי השקות נוספות לתנובה

השקה זו מצטרפת לשתי השקות נוספות שמבצעת תנובה בתקופה הקרובה - של משקה חלב מועשר בוויטמין D וסידן, המיועד במיוחד לילדים, וכן של קוטג' בטעמים. מדובר בקוטג' בגביעים אישיים בטעמים דבש, תות, טפנד זיתים ורגיל.

מאז השקת "יופלה שטוזים" רשם הסגמנט גידול כספי של 30%, כאשר המותג יופלה שטוזים כבש נתח של 36% מהסגמנט.

מנהלת חטיבת עסקים ושיווק בתשלובת החלב תנובה, ענת גרוס-שון, צופה כי ההשקה תחולל מהפך בסגמנט שלא טופל ולא נתמך שיווקית מזה שנים. יש להניח כי שטראוס תייצר פעילות שיווקית שתנסה לחסום את הצלחת ההשקה.

סדרת המוצרים החדשה, המועשרת בסידן, תימכר במאגדת של רביעיות בגביעים של 125 מ"ל. כפי הנראה יעמוד מחירה של מאגדת על 10 שקל.