נעצר המסית לרצח אהוד ברק ועו"ד שי ניצן: "מתחרט ומתבייש"

השבוע הופץ ברשת סרטון וידיאו הקורא לרצוח את המשנה לפרקליט המדינה ■ ‎‎בהארכת מעצרו הסביר אורי ברעם, החשוד במעשה, כי ביקש ליצור "מחאה אמנותית" וכי הוא מתחרט‏ על כך

‎‎אורי ברעם מרעננה, שנעצר בחשד שפירסם באינטרנט סרטונים הקוראים לרצוח את המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, ואת שר הביטחון, אהוד ברק, הודה במעשים המיוחסים לו - ואף הביע חרטה, ביקש סליחה מניצן ומברק, והסביר כי ביקש ליצור "מחאה אמנותית".

כך התברר היום בצהריים (ד') בעת הדיון בהארכת מעצרו של ברעם, שנעצר על-ידי המשטרה. שופטת בית משפט השלום בפתח-תקווה, ניצה מימון-שעשוע, הורתה להאריך את מעצרו של ברעם עד ליום שלישי בשבוע הבא.‏

‏"אני לוקח אחריות מלאה ומתבייש בתוצאה", אמר ברעם בדיון. "פעלתי בפזיזות וביוהרה. אני מבקש סליחה משי ניצן ומשר הביטחון. במהלך הלילה עברתי תהליך מאוד עמוק, ובאמת יש לנו שוטרים מדהימים, ואני מתחרט על מה שעשיתי ומבקש סליחה".

‏שלשום (ב') פתחה משטרת ישראל בחקירה בעקבות הפצת סרטון וידיאו באינטרנט, הקורא לרצוח את המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן. בנוסף לקריאה לרצח נשלחה הודעת מייל המקושרת לסרטון, מכתובת הנחזית להיות כתובת המייל בלשכת שר המשפטים, יעקב נאמן.

אתמול (ג') בבוקר הועלה סרטון נוסף לרשת, הקורא לרצוח את שר הביטחון אהוד ברק.

‎‎‏"הבין לאיזה בור נכנס"

‏אמש עצרה המשטרה את ברעם, וכבר בחקירתו הראשונית במשטרה הוא הודה בביצוע המעשים המיוחסים לו ומסר הודאה בכתב-ידו.

נציג המשטרה ציין בדיון, שהתקיים בצהריים בבקשה להארכת מעצרו של ברעם, כי החשוד הוריד את הסרטון נגד עו"ד ניצן מיוזמתו מאתר האינטרנט שאליו העלה את הסרטון. "הוא הבין לאיזה בור עמוק הוא נכנס", אמר נציג המשטרה, פקד ישי כהן. "הוא פחד להיתפס, הבין שמה שהוא עושה יקומם עליו את שלטון החוק, הוא הבין שנפתח מיד בחקירה, הוא הבין שנגיע אליו - ולכן הוריד את הסרט".

‏לטענת המשטרה, יש צורך להשאיר את ברעם במעצר בשל המסוכנות הגבוהה הנשקפת ממנו, ומאחר שהחקירה מצויה רק בראשיתה.

"פעל לבדו"

אלא שלדברי סנגורו של ברעם, עו"ד ציון אמיר, "החשוד מסר גירסה מפורטת על כל מרכיבי העבירה לבד מדבר אחד: הוא הודה כי הפיק את הסרטונים בעצמו, אין לו שותפים לעניין, הוא פעל לבדו והעלה את זה לאתר באינטרנט. הוא רואה את הסרטונים כמחאה אמנותית, כמו שמארגני התערוכה 'איווט' קראו לו חזיר ורוצח. הוא חשב שהוא עושה משהו מקביל באותה רוח, אך הסיקור התקשורתי גרם לו להבין שהמסר שלו היה שגוי".

‏‏"יש ראיות הקושרות את החשוד לעבירות המיוחסות לו", קבעה השופטת מימון-שעשוע בהחלטתה להאריך את מעצרו של ברעם, "הוא נטל אחריות לביצוע הפרסומים, אלא שהסבירם בכוונה מחאתית או אמנותית, העומדת בהיפוך מוחלט למסר שעולה על פני הדברים מקריאות לרצוח את האישים המוזכרים בסרטונים". ‏‎‎‏